آریا جوان
احمد سعادتمند:پس از برگزاری المپیاداستعدادهای برتر 5 هزارو 200 نفر به عنوان نخبه شناسایی می شوند
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:28:20
آریا جوان - مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست تخصصی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: هدف ما شناسایی استعدادهای برار برای المپیک جوانان دوره آینده و همچنین المپیک 2024 پاریس است.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،احمد سعادتمند در ابتدای این نشست که عصر امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد گفت: این المپیاد در واقع یک طرح ملی است که دومین دوره آن در قالب یک المپیک داخلی در شرف برگزاری است که با استقبال شدید کلیه فدراسیون های ورزش ی و استان ها رو به رو شده است.
مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این مسابقات مثل سال گذشته با شعار ورزش ، دوستی و آینده و در رده سنی 13 تا 16 سال در دو بخش دختران و پسران از 30 مرداد ماه تا 10 شهریور در 99 رشته ورزش ی - 58 رشته پسران و 41 رشته دختران - و در 19 استان کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مسابقات انتخابی در رشته های مختلف و از دورافتاده ترین روستاها و شهرها تا مراکز استان ها با حضور حدود 760 هزار ورزش کار برگزار شد و منتخبین آنها که حدود 36 هزار نفر هستند در قالب تیم های مختلف در این المپیاد مسابقه خواهند داد. هدف ما شناسایی استعدادهای برار برای المپیک جوانان دوره آینده و همچنین المپیک 2024 پاریس است و حتی نگاهی ویژه به مسابقات المپیک 2028 آمریکا داریم.
سعادتمند تاکید کرد: پس از برگزاری المپیاد 5 هزار و 200 نفر نفر به عنوان نخبه شناسایی می شوند. برای این افراد پرونده های پزشکی و حقوقی تشکیل خواهد شد و تا زمان رسیدن به تیم های ملی بزرگسالان لحظه به لحظه رصد خواهند شد. در واقع مراحل کشف، جذب، هدایت و نگهداشت و پرورش استعدادها را به طور جدی در دستور کار خود خواهیم داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159517/احمد-سعادتمند-پس-از-برگزاری-المپیاداستعدادهای-برتر-5-هزارو-200-نفر-به-عنوان-نخبه-شناسایی-می-شوند
بستن   چاپ