آریا جوان
توسعه فرودگاه خرم آباد اسیر بی تدبیری ها
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 09:52:51
آریا جوان - در حالیکه در فاصله 250 کیلومتری خرم آباد حجاج استان همدان و استان کردستان از فرودگاه مجهز و استاندارد همدان به عربستان پرواز کردند اما طرح توسعه فرودگاه 70 ساله خرم آباد بعداز شش سال همچنان در بلاتکلیفی بسر برده و اسیر بی تدبیری های برخی مسئولان گردیده است.

با پیگیری های مجدانه سید سعید شاهرخی استاندار لرستانی و پرانرژی همدان و همچنین مجمع نمایندگان استان همدان ، برای اولین بار حجاج استان همدان از فرودگاه این شهر بسوی خانه خدا پرواز کردند در اقدام دیگری نیز از سوی استانداری همدان حجاج استان کردستان هم جهت پرواز به عربستان به فرودگاه مجهز همدان منتقل شدند.
این اقدامات عملی و توسعه ای، همدان را در مسیر توسعه واقعی قرار داده و مردم این استان از این دست اقدامات را بخوبی حس کرده بطوریکه از زمان انتصاب سید سعید شاهرخی بعنوان استاندار همدان، وی اولویت کاری را بر تحقق ظرفیتها و پتانسیل های موجود در همدان نهاده که قطار پیشرفت و توسعه در آن استان با یکدلی و همدلی همچنان بدون حواشی در حرکت است!!

فرودگاه خرم آباد و حسرت توسعه
و اما در حدود 250 کیلومتری همدان، خرم آباد قرار دارد و فرودگاهی با بیش از 70 سال قدمت که همانطور که از سوابق این فرودگاه پیداست یکی از اولین فرودگاههای کشور می باشد که با این مدت قدمت بالا همچنان در حسرت توسعه و تجهیز باقی مانده است.
رویای بین المللی شدن
این فرودگاه در حالی که در دوره استاندار وقت،هوشنگ بازوند در سال 92 با اختصاص مبلغ 52 میلیارد تومان و با برنامه ریزی های صورت گرفته استارت توسعه آن زده شد و قرار شد حتی نام بین المللی بر پیشانی آن ثبت گردد در حال حاضر نه خبری از تکمیل توسعه آن است و نه بین المللی شدن آن و این یعنی همان جمله » اندر خم یک کوچه !!
توقف طرح توسعه با بیش از 80 درصد پیشرفت
فرودگاه مرکز لرستان که حدود بیش از 80 درصد طرح توسعه آن به همت قرارگاه سازندگی خاتم انجام پذیرفت و مردم لرستان امیدوار به توسعه زیر ساخت مناسب و استاندارد سازی این فرودگاه قدیمی بودند به یکباره عملیات اجرایی آن متوقف! و طرح توسعه آن که سالهاست به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده بود مسکوت می ماند.
بهرحال یکی از شاخص های توسعه، زیرساخت مناسب است که فرودگاه خرم آباد از این ظرفیت همچنان محروم است و کما فی سابق با داشتن هفته ای چند پرواز آنهم در مسیر فقط تهران به فعالیت خود ادامه می دهد
انتقاد از عملکرد مدیریت فرودگاه
دراین فرودگاه آنچه مشهود است عملکرد نه چندان مثبت مدیریت آن است بر خلاف فرودگاههای دیگر شهرها، متاسفانه مدیریت در این فرودگاه حتی در زیباسازی،رنگ آمیزی محوطه، انتظارات را برآورده نساخته، تابلوی فرودگاه تابلویی کوچک و قطعاً در خور شان این فرودگاه نیست همچنین ظاهراً عدم شستشوی باند فرودگاه از دیگر معضلات در این فرودگاه است که بهنگام نشست و برخاست هواپیما گرد و غبار زیادی از روی باند بلند شده و باعث ایجاد برخی نارضایتی ها گردیده است.
تخریب دیوارها ،عدم تلاش برای تغییر چهره فرودگاه ، عدم تلاشهای کافی جهت به سرانجام رساندن طرح توسعه، نبود پروازهای منظم ، تعطیلی پرواز مشهد ، کنسل شدن متعدد پروازهای تهران، به فراموشی سپردن موضوع بین المللی شدن ، از جمله موارد انتقادی هستند که به مدیریت فرودگاه خرم آباد مطرح است و ضرورت تغییر و تحول ساختاری بطور اساسی در این فرودگاه بشدت احساس می شود
ضرورت تلاش شبانه روزی استاندار
مردم استان از مسول ارشد اجرایی استان در خصوص بلاتکلیفی طرح توسعه، عدم نگهداری صحیح و موضوع بین المللی شدن این فرودگاه که گویا از چند سال گذشته مجوز آن اخذ شده گله مند هستند و خواستار پاسخگوی توقف و تعلل چندین ساله این طرح مهم باشند و با تلاش شبانه روزی ازطریق شرکت فرودگاههای کشور و وزارت راه و شهرسازی که در این موضوع تصمیم گیر و مسئول بوده حق تضییع شده مردم لرستان را مطالبه نماید.
انتقاد از نمایندگان
به برخی از نمایندگان محترم مجلس هم توصیه میشود بجای حساسیت در عزل و نصبها، راه مجمع نمایندگان همدان را در پیش گرفته و در توسعه و تجهیز فرودگاه خرم آباد که در توسعه استان نقشی اثرگذار دارد،استان را همراهی کنند و با استفاده از ابزارهای قانونی خود مردم را بیش از این در سرگردانی پروازها معطل نگه ندارند و اجازه ندهند مردم همانطوری که از برج امید 13 طبقه ناامید شدند از توسعه و بین المللی شدن فرودگاه باقدمت خرم آباد نیز ناامید گردند.
در پایان امید است با گذشت بیش از 6 سال بلاتکلیفی طرح توسعه این فرودگاه قدیمی و پاسخگویی و تعیین تکلیف و به سرانجام رسیدن طرح توسعه که قطعاً شرکت فرودگاههای کشور نیز یکی از متولیان آن می باشد روزی فرا برسد که با همت مسولان مطالبات مردم پاسخ داده شود و با توسعه همه جانبه فرودگاه خرم آباد رویاهای پرواز به عربستان، عراق، کیش، مشهد و سایر نقاط کشور در خرم آباد به واقعیت بپیوندد.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/161703/توسعه-فرودگاه-خرم-آباد-اسیر-بی-تدبیری-ها
بستن   چاپ