آریا جوان
ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در مناطق ییلاقی
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 07:54:29
آریا جوان - مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری گفت :ثبت نام تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان عشایر کوچرو این استان و تهیه کتب و نوشت افزار مورد نیاز سال تحصیلی جدید در مناطق ییلاقی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اموزش و پرورش استان ، ف رحنازقائدامینی اظهار داشت: ثبت نام تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان عشایر کوچرو این استان و تهیه کتب و نوشت افزار مورد نیاز سال تحصیلی جدید در مناطق ییلاقی انجام می‌شود .
قائدامینی افزود: تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی استان در حال حاضر 200نفر است .
وی بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در زمان شروع سال تحصیلی همراه خانواده از 24کلاس درس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می‌شوند .
مدیرکل آموزش و پرورش استان از تجهیز کلاس‌های درس سیار عشایر کوچرو استان به رایانه خبر داد و گفت: 4کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش آموزان برون کوچ استان در سال جدید تحصیلی در نظر گرفته شده است .
قائدامینی با اشاره به نیاز 12کانکس دیگر برای برپایی کلاس درس دانش آموزان عشایری استان، تصریح کرد: از چادر برای کلاس درس در زمان نامساعد بودن شرایط استفاده نمی‌شود .
وی وجود 7هزار و 240دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس عشایری استان در سال گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: امسال نزدیک به 8 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه عشایر در مراکز شبانه روزی شهرستان‌های عشایر نشین استان مشغول تحصیل هستند.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/172409/ثبت‌نام-دانش‌آموزان-عشایر-کوچرو-چهارمحال-و-بختیاری-در-مناطق-ییلاقی
بستن   چاپ