آریا جوان
اینتل، لپ تاپ های جدید Project Athena را معرفی کرد
پنجشنبه 14 شهريور 1398 - 09:53:42
آریا جوان - در روز آغاز به کار نمایشگاه ایفا 2019، اینتل چند لپ‌تاپ جدید را واجد شرایط برای دریافت برچسب پروژه‌ی آتنا اعلام کرد.

پروژه‌ی آتنا (Project Athena) ابتکاری است که اینتل برای شناسایی و بازاریابی لپ‌تاپ‌های خاص اندیشیده است. این برنامه پیش از نمایشگاه ایفا 2019 (IFA 2019) گسترش یافت تا دستگاه‌های دیگری را نیز در بر بگیرد. اولین سیستم‌هایی که به‌ این روش بررسی و اعتبارسنجی شدند، لپ‌تاپ‌های HP EliteBook x360 1040 و HP EliteBook x360 830 همراه‌با لپ‌تاپ‌هایی از تولیدکننده‌های دیگر به نام‌های Dell Inspiron 14 5000 ،Dell Latitude 7400 2-in-1 ،Dell XPS 13 2-in-1 و Lenovo ThinkPad X1 Carbon بودند . این لپ‌تاپ‌ها اکنون با یک برچسب به فروش خواهند رسید: «مهندسی‌شده با هدف سطح عملکرد بالای موبایل.» شاید این عبارت را نتوان موجزترین و مفیدترین عبارت دنیا دانست، اما به‌ هر حال نشان‌دهنده‌ی حضور پررنگ‌تر اینتل در مراحل طراحی و تجربه‌ی محصول یادشده است.
مقاله‌های مرتبط:
ایسوس با نمایشگر ProArt به رقابت با اپل برخاستهارد دیسک 20 ترابایتی وسترن دیجیتال تا سال 2020 به بازار عرضه می‌شود
اینتل در کنفرانس مطبوعاتی خود، نقل‌قولی از برخی‌ تاجران فعال در بازاریابی این محصولات، ازجمله Costco و Best Buy بیان کرد؛ به‌عنوان نمونه، Costco درباره‌ی پروژه‌ی آتنا گفته است: لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر پروژه‌ی آتنا همان محصولاتی هستند که همکاران ما می‌خواهند؛ [دستگاهی] با عملکرد ارتقاء‌یافته، سریع، هوشمند، عمر بیشتر باتری و امکان اتصال بهتر، همراه‌با طراحی جدید، زیبا و درخشان. خوشحالیم از اینکه با اینتل همکاری می‌کنیم تا در خط مقدم [صحنه‌ی] نوآوری‌ها در کامپیوترهای شخصی حضور داشته باشیم. اما برچسب جدید، نشانه‌ی چیست؟ در واقع، اینتل لابراتوارهایی را در تایپه، شانگهای و فولسوم در کالیفرنیا راه‌اندازی کرده تا سیستم‌های موبایل، نظیر لپ‌تاپ‌ها را از نظر چند ویژگی عملکردی خاص مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. سطوح عملکرد کلی و بهینه‌سازی انرژی، دو هدفی هستند که اینتل در این آزمایش‌ها برای خود تعریف کرده است. چرا که آن‌ها درصدد برآمده‌اند تا صنعت را به‌سمت طراحی‌های باریک‌تر، افزایش عمر باتری و عملکرد سریع‌تر سوق بدهند.
اینتل می‌گوید قطعات تأییدشده شامل «این درایورهای حالت جامد، کنترلرهای لمسی، کنترلر‌های داخلی و پنل‌های نمایشگر هستند که تأثیر زیادی بر عملکرد دستگاه و مصرف انرژی دارند.» اینتل در جای دیگری ادعا کرده که پروژه‌ی آتنا، 6 «حوزه‌ی نوآوری» را می‌آزماید که شامل «واکنش آنی دستگاه، عملکرد و پاسخگویی، هوشمندی، عمر باتری، اتصالات و فرم فاکتور (طراحی)» است. حوزه‌های نوآوری مدنظر اینتل، گستره‌ای پهناور را در بر می‌گیرد که شامل اکثر جنبه‌های مهم یک لپ‌تاپ رده‌بالا می‌شود. اگر تولیدکنندگان خواهان دریافت برچسب آتنا باشند، از آن‌ها انتظار می‌رود سیستم‌های خود را با ویژگی‌های تعیین‌شده توسط اینتل هماهنگ کنند. امسال، اولین سال در اجرای پروژه‌ای محسوب می‌شد که انتظار می‌رود برای اینتل چندین سال به‌طول انجامد و بی‌شباهت به تلاش‌های این شرکت برای طراحی اولترابوک در سال‌های دهه‌ی 2000 نیست. راه‌اندازی پروژه‌ی آتنا با معرفی پردازنده‌های نسل دهمی موبایل اینتل هم‌زمان شد. پردازنده‌های امسال به دو دسته‌ی کاملا متمایز از یکدیگر تقسیم می‌شوند: Comet Lake با معماری 14 نانومتری و Ice Lake با معماری 10 نانومتری. البته به‌نظر می‌رسد که انتخاب پردازنده‌ها تأثیری روی تأیید لپ‌تاپ‌ها برای دریافت برچسب پروژه‌ی آتنا نخواهد داشت.

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی IFA 2019 مراجعه کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/173022/اینتل،-لپ-تاپ-های-جدید-Project-Athena-را-معرفی-کرد
بستن   چاپ