آریا جوان
معصومه آقاپور: حمایت از صنایع بر اساس مزیت نسبی، باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود
شنبه 16 شهریور 1398 - 9:53:57 AM
آریا جوان - نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجتمع های تجاری فرصت مناسبی برای عرضه و تجارت تولیدات داخلی خواهند بود، گفت: حمایت از صنایع بر اساس مزیت نسبی، باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، معصومه آقاپور، نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از این مجتمع تجاری و تفریحی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی به استانی پایلوت در صنعت گردشگری تبدیل خواهد شد، گفت: این استان به دلیل همجواری با کشورهای همسایه، پتانسیل بالایی در تجاری شدن برندهای داخلی دارد، با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان، مجتمع های تجاری فرصت مناسبی برای عرضه و تجارت تولیدات داخلی خواهند بود.
وی اضافه کرد: در دنیا دومین صنعت موفق، صنعت گردشگری است که درآمد بالایی دارد . شهر تبریز می تواند قطب توریست درمانی شود، همچنین ظرفیت تجارت در این شهر بالا است، با ایجاد مجتمع های تجاری می توان از این ظرفیت نیز بهره برد.
آقاپور ادامه داد: مطلوبیت یک بازار در پوشش و تامین تمام نیازهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و غیره است، جای افتخار دارد که در مجتمع لارا چنین ویژگی پیش بینی شده است. هم مکانی مراکز عرضه و فروش با مراکز تفریحی ویژگی مطلوبی است.
وی بر توسعه مراکز تجاری به صورت کنسرسیوم است، گفت: طبق سند چشم انداز 1420 این استان می‌تواند یکی از استان‌های پایلوت برای جذب توریست و گسترش فعالیت‌های تجاری با کشورهای همسایه باشد.
نماینده مردم شبستر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش حجم صادارت غیر نفتی در 5 ماهه اول سال گفت: آذربایجان شرقی رتبه 1 صنایع غذایی را دارد و می تواند قدم های محکمتری هم در این صنعت بردارد.
قنبری، مدیرعامل مجتمع تجاری تفریحی لارا در تشریح خصوصیات این پروژه گفت: این پروژه در زیربنایی بالغ بر شش هزار متر در پنج طبقه و دو فاز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: فاز اول مجتمع تجاری تفریحی لارا شامل هایپر مارکت و دو واحد تجاری است که تا سه ماه آینده افتتاح می شود، فاز دوم مجتمع شامل شهربازی و فودکورت می باشد. سه سالن پردیس سینمایی نیز در این مجتمع پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه وجود پردیس سینمایی و شهربازی یک مزیت برای این مجتمع است، خاطرنشان کرد: با توجه به نبود سالن سینما، شهربازی و فروشگاه مناسبی که پاسخگوی نیازهای جمعیت جنوب شرقی تبریز باشد، تصمیم به احداث و افتتاح این مجموعه گرفته شد.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/173924/معصومه-آقاپور--حمایت-از-صنایع-بر-اساس-مزیت-نسبی،-باعث-ایجاد-ارزش-افزوده-می‌شود
بستن   چاپ