آریا جوان
مرسدس بنز ویژن EQS مفهومی معرفی شد
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 19:08:47
آریا جوان - مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019، سدان الکتریکی ویژن EQS را رونمایی کرد که پاسخ دندان‌شکن آلمانی‌ها به تسلا مدل اس محسوب می‌شود. 

اگر برایتان سؤال است که خودروهای لوکس در آینده چه شکلی خواهند بود، مرسدس بنز با مدل ویژن EQS جواب سؤالتان را می‌دهد. مرسدس ویژن EQS سدان کاملا الکتریکی است که از باتری 100 کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند. قدرت این مدل 470 اسب‌بخار است و می‌تواند در 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتربرساعت است و با هربار شارژ می‌تواند حداکثر 700 کیلومتر را طی کند. سدان الکتریکی ویژن EQS نیز یکی از خودروهای الکتریکی سری EQ مرسدس بنز است. مرسدس بنز قبلا مدل‌های EQC و EQA و EQB را نیز روی پلتفرم مشابهی معرفی کرده بود و حالا EQS چهارمین خودرو از این سری است. این خودرو رقیبی جدی برای خودروهایی چون تسلا مدل S و آئودی E-tron GT و جگوار XJ الکتریکی است. ناگفته نماند مرسدس بنز تا سال 2022 قرار است 10 خودرو کاملا الکتریکی معرفی کند.
باید اعتراف کرد ویژن EQS یکی از جذاب‌ترین خودروهایی است که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال می‌توان دید. امکانات بیرونی خودرو شامل چراغ‌های دیجیتالی می‌شود که هریک از دو لنز هولوگرافیک تشکیل شده‌اند. جلوپنجره در این خودرو دیگر ورودی هوا نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از چراغ‌ها با نام «کمربند نوری» است.
نمای عقب نیز در نوع خود بسیار جالب است و 229 چراغ ستاره‌‌ای در این بخش وجود دارد. تعداد چراغ‌های جلوپنجره نیز 188 عدد و همگی از نوع LED است و طراحی سه‌بعدی دارد. درمجموع، تعداد لامپ‌های LED در این خودرو 940 عدد است.
درون کابین ویژن EQS طراحان از قایق‌های لوکس الهام گرفته‌اند؛ به همین دلیل، احساس می‌کنید داشبورد خودرو در ادامه‌ی بدنه است. نحوه‌ی قرارگرفتن سرنشینان درون کابین نیز حس نشستن در قایق‌های لوکس را می‌دهد. چنین طرحی را باید در فلسفه‌ی طراحی این خودرو جست‌وجو کرد که هدف آن تولید خودرویی لوکس است.
مقاله‌های مرتبط:
مرسدس بنز ESF 2019 در فرانکفورت به‌نمایش گذاشته شدمرسدس AMG GLB 35 رونمایی شد
تزیینات داخلی ظاهری مانند چوب افرا دارند؛ ولی درحقیقت از بطری‌های آب بازیافت‌‌شده ساخته شده است. در کابین مرسدس بنز ویژن EQS، استفاده از چرم مصنوعی نیز به‌چشم می‌خورد که به‌گفته‌ی مرسدس بنز کیفیتی مشابه با چرم ناپا دارد. باوجوداین، در سقف استفاده از روکش بسیار باکیفیتی را شاهد هستیم که از بازیافت پلاستیک‌های موجود در اقیانوس‌ها به‌دست آمده است.
در بخش فناوری‌های داخل کابین، در ویژن EQS نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX مرسدس بنز به‌کار رفته است. کابین مرسدس بنز ویژن EQS سرنشینان خود را در فناوری‌های دیجیتال غرق خواهد کرد. فضای داخلی درکنار نمایشگرهایی که به‌طرز جالبی در جای خود نصب شده‌اند، حس بسیار جالبی به سرنشینان منتقل می‌کند. خروجی‌های سیستم تهویه در این خودرو با سطح داشبورد یکپارچه هستند و بیشتر مانند طرح طلاکوبی‌شده دیده می‌شوند. حس جواهری کابین را روکش طلایی‌رنگ بلندگوهای سیستم صوتی درکنار مخزن جواهرمانند عطر مخصوص سیستم تهویه تقویت می‌کند.

مرسدس بنز ویژن EQS دو موتور الکتریکی در جلو و عقب دارد و خودرو برقی چهارچرخ محرک محسوب می‌شود. باتری این خودرو نیز در کف اتاق جاسازی شده است تا مرکز ثقل پایین‌تر بیاید. علاوه‌براین، استفاده از سیستم تعلیق بادی درکنار سیستم کنترل بدنه هوشمند (Active Body Control) پویایی رضایت‌بخشی برای این خودرو در پیچ‌ها فراهم می‌کنند. از امکانات ویژن EQS باید به سیستم توزیع گشتاور موتور بین محورها اشاره کرد. با استفاده از شارژر 350 کیلوواتی امکان شارژ‌کردن 80 درصد ظرفیت باتری در کمتر از 20 دقیقه وجود دارد. چنین سرعت شارژی را قبلا تنها پورشه تایکان آزمایش کرده بود. در انتها نیز باید به فناوری‌های رانندگی خودکار در این خودرو اشاره کرد. مرسدس بنز ویژن EQS از فناوری خودکار سطح 3 بهره می‌برد که در سفرهای طولانی در بزرگ‌راه‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد. با توجه به ماژولاربودن حسگرهای فناوری خودکار، امکان ارتقای این سیستم‌ها در آینده وجود دارد. Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">
Mercedes-Benz Vision EQS</h4>">


http://www.javanannews.ir/fa/News/175561/مرسدس-بنز-ویژن-EQS-مفهومی-معرفی-شد
بستن   چاپ