آریا جوان
چطور گفت‌و‌گویی جدی با همسرمان داشته باشیم؟
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 11:58:01
آریا جوان -
چطور گفت‌و‌گویی جدی با همسرمان داشته باشیم؟
١٤٩
٠
خراسان / در طول زندگی مشترک‌تان زمان‌هایی خواهد بود که مجبورید گفت‌وگو‌های جدی و سختی با همسرتان داشته باشید. این گفت‌وگو‌ها درباره مسائل پیچیده و موقعیت‌های دشواری هستند که ممکن است هر دوی شما را عصبانی و ناراحت کنند و بیازارند. «برترین‌ها» با این مقدمه می‌نویسد که داشتن گفت‌وگوهای جدی و سخت نشان می‌دهد به اندازه کافی به همسر و زندگی مشترک‌تان اهمیت می‌دهید و این گفت‌وگوها را لازم می‌دانید. در این مطلب توصیه‌هایی برای‌تان داریم که چگونه مکالمه‌های سخت‌تان را پیش ببرید.
به یک مقدمه مناسب فکر کنید:
نگویید «می‌توانیم با هم حرف بزنیم؟» یا «ما باید با هم حرف بزنیم». صحبت خود را با جمله‌ای شروع کنید که معلوم شود موضوع مورد بحث‌تان حساس است. آشکارا بگویید که می‌دانید طرز فکرتان متفاوت است اما می‌خواهید با همکاری هم به درک بهتری از طرزفکرهای‌تان برسید. به یک مقدمه مناسب فکر کنید. چند جمله‌ مناسب برای مقدمه: «من درباره ... فکر کرده‌ام»، «نظر تو درباره... چیست»، «من می‌خواهم نظرت را درباره... دقیق‌تر بدانم». طفره نروید؛ بی‌حاشیه و ساده روی موضوع اصلی تمرکز کنید.
چه زمانی و کجا درباره موضوعی جدی حرف بزنید:
برای گفت‌وگوهای استرس برانگیز، همسرتان را به سینما و تئاتر نبرید. شما به جایی دنج و آرام برای گفت‌وگو نیاز دارید. زمان مناسبی را برای گفت‌وگوی جدی انتخاب کنید. هر دوی شما باید خونسرد و آرام باشید تا به نتیجه‌گیری مناسب برسید اما خیلی هم فاصله نیندازید، توافق کنید که چیزی حدود دو روز فرصت کافی است. در ضمن، صحبت‌های جدی و سخت را برای قبل و بعد از رابطه‌ زناشویی تان نگذارید. اگر مکالمه را در خودرو یا هواپیما انجام دهید، یعنی او را در تله گرفتار کرده‌اید. درباره مکان گفت وگوی‌تان توافق کنید. خیلی بهتر است که خانه را از حضور بچه‌ها خالی کنید و همین‌جا حرف های‌تان را بزنید، مگر این‌که همسرتان ترجیح دهد در یک مکان عمومی مانند رستوران با هم گفت‌وگو کنید.
چند استراتژی برای داشتن گفت‌وگوهایی جدی:
درخصوص ارتباط غیرکلامی‌تان هوشیار باشید. تماس چشمی‌تان را حفظ کنید. این را درک کنید که فهم شما از چیزی که همسرتان می‌‌گوید لزوما به معنی موافقت با آن نیست، پس از توضیح بیشتر خواستن برای درک بیشتر و رفع سوء تفاهم هراس نداشته باشید. به یک توافق واقعی برسید، نه ظاهری. سپس کمی به هم زمان دهید تا ببینید چگونه با مسئله برخورد خواهید کرد. تشخیص دهید چه زمانی به کمکی از بیرون نیاز دارید. اگر مشکل‌تان ادامه دار شد و دردسرساز، پس هر دوی شما نیاز دارید به یک مشاور مراجعه کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/175879/چطور-گفت‌و‌گویی-جدی-با-همسرمان-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ