آریا جوان
خسارت سنگین سرمای زودرس به کشاورزی آذربایجان‌غربی
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:38:23
آریا جوان - سرمای زودرس و بارش تگرگ خسارت سنگینی به کشاورزی آذربایجان‌غربی وارد کرد بطوریکه استاندار این استان جبران خسارت‌ها را اولویت اساسی دستگاه‌ها دانست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی ،محمدمهدی شهریاری در مورد خسارت سرمای زودرس و تگرگ به کشاورزی استان، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی 3 هزار و 200 هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده اند.
وی افزود: از مجموع این میزان خسارت 2 هزار و 200 هکتار مربوط به باغات و مابقی هم متعلق به اراضی کشاورزی است.
شهریاری با بیان اینکه باغات سیب و انگور 26 روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده است ادامه داد: مدیریت بحران در سریعترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی و میزان خسارت جهت ارائه به وزارت کشور اقدام نماید.
مقام عالی استان با تاکید بر اینکه باغداران همه هزینه های لازم جهت برداشت محصول را انجام داده و متاسفانه بر اثر بارش تگرگ متحمل خسارت شدند تصریح کرد: مقرر گردید تا کارخانجات کنسانتره از فردا سه شنبه 19 شهریور انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت 1600 تومان و سیب را نیز با نرخ پایه 700 تومان خریداری کنند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی باغداران توانایی پرداخت هزینه حمل محصول از باغ تا کارخانجات کنسانتره را ندارند، دستور داد تا با هماهنگی تعاون روستایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هزینه های حمل را پرداخت نماید.
مقام عالی استان در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: از صندوق بیمه محصولات کشاورزی این انتظار می رود برای ترغیب کشاورزان و نیز توسعه امر بیمه فارغ از نگاه انتفاعی نسبت به جبران خسارتها در زمان اندک و به طور کامل اقدام نماید.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/175929/خسارت-سنگین-سرمای-زودرس-به-کشاورزی-آذربایجان‌غربی
بستن   چاپ