آریا جوان
بزرگترین مجتمع فرهنگی ،توانبخشی کشور در خرم آباد بلااستفاده است
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 14:28:04
آریا جوان - بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی کشور در خرم آباد با داشتن بخشهای مجهز و مدرن ورزشی،فرهنگی و توانبخشی همچنان بلا تکلیف و در انتظار بهره بردار است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در سال 1396 مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 15 هزار مترمربع در خرم آباد احداث شد و دارای بخش‌های درمانی، ورزشی، فرهنگی، رفاهی، آموزشی، اقامتی و هتلینگ برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری و عموم مردم به بهره برداری رسید.
استقرار دستگاههای مجهز و استاندارد پزشکی دنیا در مجتمع ایثار
بخش های درمانی این مجتمع شامل رادیوتراپی، آزمایشگاه، دندان پزشکی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آب درمانی، فیزوتراپی، حرکت درمانی، ارتوپدی و درمانگاه است و بخش ورزشی نیز شامل سالن ورزشی چندمنظوره، استخر، جکوزی، سونای خشک و بخار و سالن بدنسازی و بخش فرهنگی شامل کتابخانه، گالری و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت حدود 400 نفر است و جالب تر اینکه دستگاههای درمانی مستقر در این مجتمع در کل کشور نمونه است و فقط در مجتمع ایثار موجود هستند .
بخش رفاهی نیز شامل مهدکودک، نمازخانه، رستوران سلف سرویس، کافی شاپ، پارکینگ مسقف و روباز و فضای سبز و بخش آموزشی شامل کلاس‌های آموزشی، مشاوره گروهی و فردی، کارگاه‌های تخصصی سبک و سنگین کفش و چوب است و مجتمع هتل آن پیشرفتی 35 درصدی دارد.
ظرفیتی عظیم اما ناشناخته
اما نکته قابل این مجتمع عظیم و با امکانات اینکه علی رغم ظرفیت بسیار مناسبی که در آن پیش بینی شده متاسفانه بخشهای درمانی،توانبخشی و فرهنگی آن سالهاست بلااستفاده مانده و استفاده ای از آن در حق بیماران و جامعه جانبازی و ایثارگری و خانواده شهدا نشده است.
این مجتمع در حالی که می تواند خدمات بسیار مفیدی به خانواده های جامعه هدف و عموم مردم ارائه دهد و به یک منبع درآمد پایدار بزرگ برای بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل شود بعلت نبود سرمایه گذار و بهره بردار بخش خصوصی تخصصی در انتظار مساعدت مسئولان استانی اعم از استاندار و دستگاههای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی است .
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/175962/بزرگترین-مجتمع-فرهنگی-،توانبخشی-کشور-در-خرم-آباد-بلااستفاده-است
بستن   چاپ