آریا جوان
بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات سیل‌زده پلدختر و معمولان
شنبه 23 شهريور 1398 - 10:14:34
آریا جوان - معاون وزیر جهاد کشاورزی بهمراه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان از باغات سیل‌زده پلدختر و معمولان در لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس حسنی مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از باغات آسیب دیده از سیل اخیر پلدختر و معمولان بازدید کردند.
محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس حسنی مدیر کل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیر باغبانی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از باغات انجیر، انگور و ایستگاه‌های پمپاژ انتقال آب کشاورزی منطقه دمرود افرینه، باغات انجیر زیودار، روستای زورانتل بازدید کردند.
توصیه‌های فنی در خصوص نحوه تغذیه و کوددهی باغات آسیب دیده از سیل
در جریان این بازدید توصیه‌های فنی در خصوص نحوه تغذیه و کوددهی باغات آسیب دیده از سیل ارائه شد و جهت بازسازی و نوسازی باغات آسیب دیده از سیل دستورات لازم در خصوص تأمین ماشین‌آلات سنگین جهت بازسازی صادر شد.
مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید با ارائه توصیه‌های لازم در جهت کشت باغات انگور، خاطرنشان کرد: در باغاتی که خسارت گل و لای در آنان بیشتر است از رقم عالی انگور یاقوتی استفاده شود.
حج زیاد گل و لای در باغات انجیر
مهندس حسنی ادامه داد: در باغات انجیر که حجم گل و لای زیاد است از چال‌کنی استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از هزینه، باغات انجیر در کمترین زمان احیا شوند.
در ادامه، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هئیت همراه جهت بازدید از باغات شهرستان سلسله به ویژه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده به این شهرستان سفر کردند.
در ادامه این سفر، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از باغ تکثیر اندام های رویشی گردو شهرستان الشتر که دومین باغ احداث شده در کشور بوده و می تواند از ورود پیوندک های آلوده خارج از کشور از جمله کشور ترکیه جلوگیری نماید بازدید کردند .
مهندس طهماسبی همچنین به صورت نمونه ای از سرشاخه کاری اصلاح و احیای باغات گردو و کارگاه صنعتی فرآوری و بسته بندی میوه خشک در این شهرستان بازدید کرد.
در شهرستان الشتر هزار و 700 هکتار هکتار درخت گردو وجود دارد
در شهرستان الشتر هزار و 700 هکتار هکتار درخت گردو وجود دارد که از این مقدار هزار و 500 هکتار بارور بوده و 200 هکتار به صورت نهال می باشد که از این سطح سالانه 4 هزار تن گردو برداشت می شود و در صورت اصلاح و احیای باغات در آینده ظرفیت تولید گردو در شهرستان الشتر به 7 هزار و 500 تن خواهد رسید.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/177116/بازدید-معاون-وزیر-جهاد-کشاورزی-از-باغات-سیل‌زده-پلدختر-و-معمولان
بستن   چاپ