آریا جوان
دکتر سلطانی فر: در وزارت ورزش و جوانان به خراسان جنوبی و سایر استان های کمتر برخوردار نگاه ویژه داشتیم
شنبه 30 شهريور 1398 - 17:23:23
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان گفت: درآمد سرانه این کشورها در دهه 1970 زیر پانصد دلار بود ولی در یک دوره برنامه ریزی 20 الی 30 ساله در آمد سرانه خود را حتی از 10 هزار دلار تا 18 هزار دلار افزایش داده و تولید ناخالص داخلی خود را رشد داده اند و جز مردمی هستند که زندگی مفرح و صادرات کالای خوبی دارند.

دکتر سلطانی فر بیان کرد: کشورها ی موفق آسیایی با بهره گیری از سرمایه گزاری های خارجی و فراهم آوردن شرایط حضور سرمایه های خارجی و امنیت سرمایه ها و اصلاح نظام مالیاتی و بانکی و ایجاد زمینه برای حضور کمپانی های مختلف توانستند جایگاه های فعلی خود را کسب کنند.
سلطانی فر بهره گیری از فرهنگ اصیل نژاد زرد که به فلسفه کنفسیوس معروف است را عامل اصلی موفقیت این کشورها دانست و گفت: مردم نژاد زرد با بهره گیری از این فرهنگ، پرکار و کم توقع هستندو با عظم و اراده محکم توانستند امروز درآمد سالانه خود را افزایش دهند.
وی آغاز حرکت توسعه کشورهای مذکور در سال های 1970 تا 1980 که آغاز گذر از دوران سوسیالیسی به دوران اقتصاد بازار آزاد برشمرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که اژدهای اقتصادی که چین نام دارد از خواب بیدار شده است و در اقتصاد پس از آمریکا ژاپن را پشنت سر گذاشته است و از نظر تولید ناخالص داخلی مقام دوم جهان را از آن خود کرد است و پیش بینی می شود که تا به گفته محققان چینی تا سال 2030 و بر اساس پیش بینی اقتصاد دانان جهانی تا سال 2050 در این مسیر از آمریکا نیز پیشی بگیرد.
او استفاده درست از منابع و پرهیز از ایجاد پیچیدگی ها را عاملی برای افزایش سرمایه گزاری در بخش خصوصی و رشد توسعه صنایع معدنی ، گردشگری و کشاورزی دانست و گفت : ما با کمک به ایجاد ثروت میتوانیم با دریافت مالیات از آن برای دولت درآمد زایی کنیم. برای انتخاب مدل های مناسب سرمایه گذاری جهان یک مدل دیگر توزیع عادلانه فقر و ثروت را نیز میتوان مورد توجه قرار داد.
دکتر سلطانی فر خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته امروز دنیا به دنبال مدل توسعه ایجاد ثروت و توزیع عادلانه ثروت از طریق اخذ مالیات، توسعه آموزش و پرورش و خدمات عمومی رفتند و ما باید اجازه دهیم هم در منابع بخش خصوصی و هم منابع دولتی ابتدا ثروت و دارایی تولید شود بعد از طریق اخذ مالیات ایجاد رفاه عمومی بکنیم. نظام اخذ مالیات در همه جای دنیا یک نظام جاافتاده است و کسی آنجا فرار مالیاتی ندارد و بارها شنیده ایم هر کس آنجا از نخست وزیر تا ورزشکاران از پرداخت مالیات فرار کند شدیدترین مجازات علیه او اعمال می شود.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در هر صورت ما در کشوری هستیم که هم مخازن غنی طبیعی و هم جاذبه های گردشگری فراوان بخصوص برای یک و نیم میلیارد مسلمان دارد. حتی همین کویر و آرامشی که دارد مورد توجه بسیاری از کشورهاست که مناطق سرسبز زیاد دارند ولی شب های پرستاره کویر را هرگز تجربه نکرده اند و ما از این طریق می توانیم اشتغال زایی و درآمد زایی کنیم.
او در خصوص موارد خاص استان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم عملیات اجرایی خط راه آهن در این استان طی سفری که دکتر جهانگیری طی 15 روز دیگر به اینجا خواهند داشت آغاز شود. موارد و مشکلات مربوط به نیازهای شرکت کویر تایرهم حتما بررسی و حل خواهد شد. سایر موارد را هم تک به تک مورد بررسی قرار خواهیم داد و نتایج را اعلام خواهیم کرد. بسیار خوشبین هستم که بزودی مسائل و مشکلات مملکت حل خواهد شد و ملت قهرمان ایران مثل چهل سال گذشته از این گردنه حساس هم به سلامت عبور خواهد کرد.
دکتر سلطانی فر در پایان صحبت های خود گفت: در وزارت ورزش و جوانان هم در سه سال گذشته که مسئولیت را گرفتیم استان خراسان جنوبی را در کنار کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی که نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر دارند قرار دادیم. این استان ها نیازمند نگاه جدی تر و اختصاص منابع بیشتر هستند که تلاش می کنیم از پروژه های نیمه تمام آنها که اتفاقا استعدادهای زیادی هم دارند زودتر بهره برداری کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/181437/دکتر-سلطانی-فر--در-وزارت-ورزش-و-جوانان-به-خراسان-جنوبی-و-سایر-استان-های-کمتر-برخوردار-نگاه-ویژه-داشتیم
بستن   چاپ