آریا جوان
دکتر سلطانی فر:به زودی تبدیل نفت به سایر محصولات منجر به افزایش سرمایه گذاری های بیشتر در بخش انرژی و صنعت کشور خواهد شد
شنبه 30 شهريور 1398 - 17:23:25
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان با اظهار امیدواری نسبت به تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای اقتصادی و تولیدی خاطرنشان ساخت: ما خیلی امیدواریم که عزم و اراده ای که دولت با پشتیبانی ملت دارد، منجر به عبور موفقیت آمیز ما از این گردنه شود و مانند چهل سال گذشته موفق و سربلند از بحران ها خارج می شویم تا گلیم نظام را از آب بیرون نگه داریم.

او با تاکید به اینکه این ملت اراده کرده است تا راه عظمت ،اقتدار، بزرگی، آبادانی و موفقیت را با قوت و قدرت ادامه دهد، افزود: همه ما براین باوریم که هیچ نیرویی توان مقابله با اراده ی یک ملت را ندارد. در چند سال اخیر بنا به مبانی مورد تاکید مقام معظم رهبری مقوله اقتصاد مقاومتی راه گشای حل مشکلات ما بوده است.
ورزش وجوانان استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی کشور برای رشد، توسعه و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی را خمیر مایه اصلی مباحث مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: خمیر مایه اصلی مبانی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است با تاکید دکتر روحانی و فرماندهی دکتر جهانگیری و پیگیری های وزارت خانه ها و تلاش همگانی صورت می پذیرد. همه با عظم و اراده در صددند که با بهره گیری از همه ظرفیت ها برای رشد و توسعه در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی به هدف قائی مبانی اقتصاد مقاومتی نائل آیند.
دکتر سلطانی فر با در نظر گرفتن مسئولیت های گذشته و کنونی خود گفت: ارزیابی من در مورد شرایط این است که علیرغم تمامی محدودیت ها، مشکلات و موانع و عدم دسترسی به ابزارها و منابع مورد نیاز موفقیت های بسیار قابل قبولی را بدست آورده ایم. چنانچه ما مورد هجمه ی تحریم های چنین کمرشکن نمی شدیم و منابع بهتری را دراختیار داشتیم و در بخش های مختلف اقتصادی کشور دست آوردهای بهتری را کسب می کردیم.
وزیر ورزش و جوانان کشور ایران را دارای ظرفیت های فراوانی دانست و گفت: ما از نظر منابع و ذخایر نفت و گاز در دنیا دوم و چهارم هستیم هر چند در خلال جنگ تحمیلی بسیاری از تجهیزات و تاسیسات نفتی ما آسیب دیده است و نیازمند سرمایه گزاری های مختلفی هستیم تا بهره لازم را از این منابع ببریم. در بزرگترین مخزن گازی کشور که پارس جنوبی هستند و مشترکا با کشور قطر از این مخزن بهره برداری می کردیم باید با افزایش امکانات و تجهیزات قادر شویم بهره برداری بیشتری کنیم.
وی خاطر نشان ساخت: هر چند در 10 سال گذشته بهره برداری بهره برداری ما کمتر از قطر بوده است اما به لطف خدا، با همه ی محدودیت ها امروز میزان بهره برداری ما از قطر افزایش یافته است تا عقب افتادگی های گذشته را جبران کنیم.
او سرمایه گذاری های گسترده در منطقه عسلویه را راهی برای بهره برداری بیشتر از ذخایر نفتی دانست و گفت: بسیاری از چاه های نفتی ما در گذشته از آنها بهره برداری می کردیم اصطلاحا پیر شده است، زیرا گازهای همراه با نفت چاه ها تخلیه شده است و هم اکنون برای رفع این پیری باید پروژه های تزریق گاز به این چاه ها را اجرا کنیم. یکی از دیگر مزایای جوان سازی امکان استحصال 70 درصد از گاز تزریقی پس از خروج نفت است.
او از سرمایه گذاری های بیشتر در شرکت نفت و پتروشیمی برای افزایش محصولات نفتی خبر داد و گفت: به زودی تبدیل نفت به سایر محصولات منجر به افزایش سرمایه گذاری های بیشتر در بخش انرژی و صنعت کشور خواهد شد. ما در چهل سال گذشته در میان جمعی از کشورهای منصوب به ببرها و بچه ببرهای اقتصادی جنوب شرقی آسیا شامل کره، تایوان، هنگ کنگ و سنگاپور ببرهای اقتصادی، مالزی، اندونزی، هند، فیلیپین و چین بچه ببرهای اقتصادی هستند که برخی از آنها مانند چین دیگر قطب اقتصادی به شمار می آیند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/181438/دکتر-سلطانی-فر-به-زودی-تبدیل-نفت-به-سایر-محصولات-منجر-به-افزایش-سرمایه-گذاری-های-بیشتر-در-بخش-انرژی-و-صنعت-کشور-خواهد-شد
بستن   چاپ