آریا جوان
در پی ابلاغ دستورالعمل معاونت امور جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان استانها؛
سلسله نشست های تحلیل قیام امام حسین (ع) در حال برگزاری است
يکشنبه 31 شهريور 1398 - 13:04:47
آریا جوان - سلسله نشست های تحلیل قیام امام حسین (ع) در پی ابلاغ دستورالعمل معاونت امور جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان استانها، از روز اول محرم آغاز شده و تا اربعین حسینی در خانه جوانان استان ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور جوانان در راستای ارتقای شناخت جوانان از زندگی سراسر ارزشمند امام حسین (ع) و نهضت عاشورا و هم چنین الگوسازی برای جوانان مومن و انقلابی دستورالعملی را در این خصوص به ادارات کل ورزش و جوانان استانها ابلاغ کرده است تا با استفاده از ظرفیت خانه های جوانان در سراسر کشور نشست های گفتگو محور با مضمون محرم و قیام امام حسین (ع) را برگزار شود.
بررسی و تحلیل واقعه عاشورا و آشنایی جوانان با ابعاد آن ، تعمیق باورهای دینی و مذهبی جوانان از طریق گفتگو و مباحثه ، ترویج فرهنگ جهادی ذیل انتظام به قانون اساسی و مقررات اجرایی کشور ، ارتقای مهارت های گفتگو و تعامل جوانان با یکدیگر ، الگو سازی و بصیرت افزایی برای جوانان به منظور مقابله با ظلم و استکبار ، ایجاد روحیه تفکر، پرسشگری و نقادی در میان جوانان و پاسخگویی به شبهات جوانان در زمینه نهضت عاشورا از اهداف این دستوالعمل هستند.
برگزاری این نشست ها از ابتدای محرم در خانه های جوانان مراکز استان ها و شهرستان ها آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد. در این 40 روز باید حداقل 15 نشست برای حداقل 750 نفر در هر استان برگزار شود.
مسئولیت های فردی و اجتماعی مسلمانان پس از واقعه عاشورا ، چگونگی عزدارای ، تکریم و بزرگداشت واقعه عاشورا ، مقایسه شهدای جمهوری اسلامی ایران ( شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و ... ) با شهدای کربلا ، تحلیل روحیه استکبار ستیزی در نهضت عاشورا و مقایسه با آرمان های استکبار ستیزانه انقلاب اسلامی ، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تأسی به آرمان های نهضت عاشورا و بررسی فرهنگ جهادی ذیل انتظام به قانون اساسی و مقررات اجرایی کشور از موضوعات مورد تأکید جهت طرح در نشست ها با محوریت محتوای کتاب « حماسه حسینی شهید مطهری » است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/181816/سلسله-نشست-های-تحلیل-قیام-امام-حسین-(ع)-در-حال-برگزاری-است
بستن   چاپ