آریا جوان
ما جنگ طلب نبودیم، جنگ بر ما تحمیل شد
يکشنبه 31 شهريور 1398 - 13:06:52
آریا جوان - سیدجمشید اوشال در یادداشت تازه خود در آغاز هفته دفاع مقدس به خاطرات خود از آزادی از دوران اسارت پرداخته است.

سیدجمشید اوشال، خلبان برجسته دوران دفاع مقدس، در گروه نخبگان خبرآنلاین یادداشتی را با عنوان « آزادی از اسارت» نوشته و به فضای امیدبخش آن دوران اشاره کرده است.
این آزاده دفاع مقدس نوشته است: « وقتی به تاریخ برمیگردم و حوادث آن زمان را مرور میکنم به وضوح میبینم آزادی ما میباید با مقدماتی همراه میشد و این مقدمات میباید ارزشمند باشند و الزاما این آزادی میباید همراه با پیروزی و اقتدار باشد و نوع و جنس آن پیروزی باید بی نظیر باشد . یعنی پیروزی اراده ها باشد . باید قبل از آزادی مشخص می‌شد که آیا ما جنگ طلب بودیم و یا جنگ بر ما تحمیل شد ؟
باید مشخص میشد ما مدافع کشورمان بودیم یا متجاوز به کشور دیگر . به همین دلیل شرایط پس از پایان جنگ و شروع آتش بس بگونه ای شد که دشمنان ما که یک روز با تمام توان لجستیکی و نظامی و ثروت ده ها میلیاردها دلاری و با شعار قادسیه و پیروزی مسلمین بر علیه مجوسان در اتحادی و بیسابقه مشرک بر علیه ما بودند و مستقیم و غیر مستقیم به کشور ما حمله کردند حالا پس از ده سال باید بجان هم می افتادند تا ما طعم شیرین پیروزی را بهتر میچشیدیم و با تمام وجود حس میکردیم که ما بر حق بودیم . »
متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/181846/ما-جنگ-طلب-نبودیم،-جنگ-بر-ما-تحمیل-شد
بستن   چاپ