آریا جوان
بعد از ازدواج ناموفقم، از خواستگاری رفتن خسته شده‌ام!
يکشنبه 31 شهريور 1398 - 13:07:07
آریا جوان - بعد از ازدواج ناموفقم، از خواستگاری رفتن خسته شده‌ام!
٢٣
٠
خراسان / با همسرم خیلی مشکل داشتیم و بعد از دو سال جدا شدیم. الان هم سه سال از آن زمان می‌گذرد و 35 ساله‌ام. هنوز مهریه‌اش را می‌دهم و حالا حالاها هم باید سکه بدهم. البته وضع مالی‌ام بدم نیست و به اصرار خانواده، چند وقتی است دوباره تصمیم به ازدواج گرفتم اما در این چند وقت احساس می‌کنم که دیگر به ازدواج میلی ندارم و از خواستگاری رفتن هم خسته‌ام چون مورد خوبی پیدا نکردم.
می‌فهمم که شما در شرایط بدی قرار گرفته‌اید. این‌که شما یک شکست داشتید باعث شده است نگاهتان به ازدواج منفی شود. قبل از این‌که دوباره به خواستگاری بروید، کمی روی شرایط خودتان تامل کنید که داشته‌های خوب زندگی‌تان چه چیزهایی است؟ این که شما یک طلاق داشتید و باید مهریه بدهید، قسمت‌های منفی زندگی تان است. این‌گونه متوجه شدم که شما قسمت‌های منفی خود را بیشتر می‌بینید. در ازدواج دوم فردی موفق‌تر است که بتواند فارغ از ازدواج اول با انگیزه‌های سالم و بهتری، دست به انتخاب بزند. بسیاری از افراد برای فرار از تنهایی، فشار‌های خانوادگی و اجتماعی یا رو کم کنی همسر سابق و خانواده‌اش یا رفع نیاز‌های عاطفی، جنسی، مالی و ... بدون درنظر گرفتن معیارهای مناسب فقط برای فرار از شرایط موجود تن به ازدواج دوباره می‌دهند. تجربه نشان داده است، بسیاری از افراد بعد از طلاق بیشتر به‌دنبال بیان عیب و ایراد‌های طرف مقابل هستند و به نقش و سهم خود و کم و کاستی‌هایی که در انتخاب همسر در زندگی مشترک داشتند، توجه چندانی نمی‌کنند.
چند توصیه برای ازدواج دوم‌تان
اول این که از درگیری ذهنی با ازدواج قبلی خلاص شوید. روان‌شناس‌ها می‌گویند حداقل شش ماه برای خلاص‌شدن از یک شکست عاطفی وقت لازم است. دوم این که طلاق فرصتی برای خودشناسی است. سهم خودتان را واقع‌بینانه از فرایند طلاق قبلی معلوم کنید. یادتان باشد حالا شما باتجربه‌تر هستید، سن‌تان بیشتر است و راحت‌تر می‌توانید درباره خودتان قضاوت کنید. سوم این که خودتان را پنهان نکنید. اگر شما گذشته خود را به طور کامل پذیرفته‌اید، نباید از آشکار شدن آن هراس داشته‌ باشید. خانواده طرف مقابل نیز نقش مهمی در زندگی مشترک شما خواهند داشت بنابراین پنهان کردن گذشته خود از خانواده و بستگان درجه یک او به معنی پنهان کردن بخشی از هویت خودتان از آن‌هاست.
نویسنده : راهله فارسی| مشاور

http://www.javanannews.ir/fa/News/181853/بعد-از-ازدواج-ناموفقم،-از-خواستگاری-رفتن-خسته-شده‌ام!
بستن   چاپ