آریا جوان
برخی کاربران خبرآنلاین نظر دادند: پرداخت «وام» مشکل خرید مسکن را حل می‌کند؟
يکشنبه 31 شهريور 1398 - 15:11:29
آریا جوان - برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «در شرایط فعلی باید ترتیبی اتخاذ شود که قیمت مسکن پایین بیاید، چون با افرایش وام اولا با قیمت بالای مسکن، باز مردم قادر به خرید خانه نیستند و از طرفی، امکان افزایش قیمت‌ها توسط دلالان وجود دارد. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن همزمان با خزیدن این بازار به رکود، با کاهشی جدی مواجه شده است.
بسیاری از متقاضیان، فعالان صنفی و کارشناسان معتقدند بی‌تاثیری وام مسکن در پروسه خرید، به دلیل رشد بالای قیمت عامل مهم کاهش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن است.
در این میان، زمزمه‌هایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات از سوی مقامات مسوول مطرح شد؛ موضوعی که چند ماه قبل برخی با استناد به وضعیت تورمی بازار با آن مخالفت کرده و معتقد بودند افزایش سقف تسهیلات منجر به تشدید روند افزایشی قیمت‌ها خواهد شد. در حال حاضر اما روند ریزشی بر بازار مسکن حاکم شده و این حباب در حال تخلیه است. کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که تحت عنوان «آیا با افزایش سقف تسهیلات مسکن در شرایط فعلی به منظور ترمیم قدرت خرید موافقید؟ » دیدگاه‌های جالبی داشتند.
یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «موافق هستم. »
کاربری عنوان کرد: «موافقت با چه چیزی می‌کنید؟ این‌که هنر نیست که هی سقف وام رو بالا ببرید، باید قدرت خرید مردم را به‌گونه‌ای بالا برد که توان خرید و بازپرداخت به‌وجود آید؛ نه فقط خرید با چنگ و دندان صورت گیرد و مردم بدبخت در بازپرداخت دچار مشکلات عدیده شوند. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «در شرایط کنونی که بازار مسکن با رکود تورمی افسارگسیخته همراه است و نرخ یک مترمربع مسکن دارای 200 تا 300 درصد حباب قیمت بسته به منطقه وقوع ملک است، افزایش وام مسکن نه تنها دردی را دوا نمی‌کند، بلکه خود باعث تورم بیشتر قیمت ملک بیش از آن چیزی که الان هست می‌شود. »
«محسن» متذکر شد: «به نظرم باید از مالکان بیش از یک مسکن مالیات بر احتکار مسکن بگیرند تا مجبور شوند بفروشند و مسکن ارزان شود. در غیر این صورت محتکران، مسکن را چند برابر گران می‌کنند و ملت و دولت باید تاوان آن را بدهند. »
کاربری نوشت: «دریافت مالیات از مسکن دوم به بعد مشکل مسکن را حل می‌کنه. »
یکی از کاربران عنوان کرد: «ببینید مردم در دریافت تسهیلات خرد مشکل دارند. این را حل کنید. »
کاربر دیگری تصریح کرد: «به نظرم لازمه که نرخ بهره کم بشه، دقت بالایی داشته باشند که کسی که خانه نداره، از این تسهیلات کم بهره استفاده کنه. در این صورت خوبه. »
کاربری متذکر شد: «من معتقدم که باید وام فقط برای خانه اولی‌ها باشه. در این صورت می‌شه بالا بره. »
یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «اصولا اعداد و ارقام کنونی وام مسکن برای خرید خانه مناسب نیست و باید حداقل 50 درصد میانگین قیمت مسکن در شهر مورد سکونت متقاضی باشد؛ وگرنه اگر کسی در ارزان‌ترین منطقه تهران هم بخواهد یک خانه 50 متری بخرد، باید به طور میانگین 500 تا 700 میلیون تومان هزینه کند. واقعا بانک مسکن چند درصد از این مبلغ را وام می‌دهد؟ »
کاربری عنوان کرد: «اگر 80درصد بهای مسکن با بهره کم باشه، عالیه. »
223225

http://www.javanannews.ir/fa/News/181913/برخی-کاربران-خبرآنلاین-نظر-دادند--پرداخت-«وام»-مشکل-خرید-مسکن-را-حل-می‌کند؟
بستن   چاپ