آریا جوان
9 راه برای افزایش شادی کودکان
يکشنبه 31 شهريور 1398 - 18:14:03
آریا جوان - 9 راه برای افزایش شادی کودکان
١٠٠
٠
نامه نیوز / یکی از بزرگترین آرزوها برای هر والدین اطمینان از خوشبختی فرزندشان است. در حالی که میزان اضطراب ، افسردگی و خودکشی همچنان به بالاترین سطح خود در بین کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان رسیده است ، تعدادی از ویژگی های مشترک در خانواده ها وجود دارد که غالباً منجر به سطح بالاتری از شادی گزارش شده می شوند. بیایید 9 روش را کشف کنیم که والدین می توانند ظرفیت فرزندشان را برای تجربه خوشبختی افزایش دهند.
خلاقیت: کودکانی که فرصت خلاقیت بیشتری دارند معمولاً سطح شادی بالاتری را گزارش می دهند. خلاقیت لازم نیست که فقط به هنر باشد، بازی خلاقانه و فعالیتهای تفریحی که پیرامون یک قاعده سخت نمی چرخند می توانند به خلاقیت کمک کنند. کودکانی که فرصت بازی آزاد دارند ، به ویژه هنگامی که این بازی از نظر جسمی یا روحی درگیر و چالش برانگیز است ، تمایل دارند احساس موفقیت آمیز تری داشته باشند و مسئول دستاوردهای خود باشند. تحقیقات فعلی نشان می دهد که تفکر خلاق ممکن است با افزایش انعطاف پذیری شناختی و توانایی های حل مسئله ، فراهم آوردن حس مهمی از تسلط و آژانس ، به افراد کمک کرده و به افراد در درک مزایا پس از گذر از سختی کمک کند.
وقت آزاد کمتر ساختار یافته: تحقیقات نشان داده اند که زمان بیش از حد ساختن و اجازه ندادن کودکان و نوجوانان برای داشتن وقت آزاد بدون ساختار ممکن است برای توانایی آنها در توسعه مهارت های کارکرد اجرایی مضر باشد. علاوه بر این ، توانایی افراد جوان برای ایجاد تفریح و سرگرمی ، قادر به نشستن با خود هستند ، در واقع باعث ایجاد فکر خلاق ، رویاپردازی و سطح بالاتری از فعالیت مغز می شود.
غذا خوردن در جمع خانوادگی: آیا وعده های غذایی که هم به موقع سازگار هستند و هم با خانواده مصرف می شوند در واقع باعث افزایش شادی می شوند؟ کاملاً مطابق گفته محققان دانشگاه ایالتی پن. نه تنها وعده غذاها در کنار خانواده فرصت مناسبی را برای الگوبرداری از رفتار مداوم برای بچه ها در اطراف ارتباطات ، باز بودن و ارزشها فراهم نمی کنند ، بلکه می توانند هر روز یک نقطه تماس مورد انتظار را فراهم کنند که به خانواده ها فرصت ورود به سیستم را بدهد. شواهد بیشتر نشان می دهد که وعده های غذایی خانواده خطوط باز دارد. ارتباط ، تقویت اعتماد به نفس بچه ها ، بهبود عملکرد مدرسه و تقویت پیوندهای خانوادگی را در پی دارد.
اجازه دادن به کودکان و نوجوانان فرصتی برای درست کردن و تصحیح اشتباهات: از هر فرد بالغ بپرسید ، چند مورد به یادماندنی و درسهایی برجسته مانند اشتباه کردن وجود دارد. عواقب طبیعی می تواند ، بسیار دور و دور ، بزرگترین معلم درس های طول عمر باشد. در صورت امکان ، وقتی افراد ظرفیت و فرصتی برای اصلاح آن اشتباهات دارند ، می توان از طریق مذاکره موفق یک قطعنامه ، این درس را آموخت و تقویت کرد.
خواب: در حالی که اکثر بزرگسالان تصدیق می کنند که خوابیدن در یک شب خوب به نفع خود باعث می شود خواب یکی از آسان ‌ترین چیزها است که تا فردا "زمانی که کار، استرس یا مسئولیت افزایش می‌ یابد" را کنار بگذارید.. با این حال ، این موضوع اهمیت کمتری ندارد. دستیابی به خواب کمتر از حد معمول می تواند به میزان بالینی افسردگی و اضطراب منجر شود که به ترتیب 10 و 17 برابر بیشتر از کسانی که به الگوی خواب منظم می رسند ، شیوع بالینی دارد.
والدین شاد به احتمال زیاد از فرزندان شاد برخوردار هستند: کودکان و نوجوانان نسبت به تأثیر ، نگرش و میزان استرس والدینشان بسیار حساس هستند و به احتمال زیاد چنین ویژگی هایی روی سطح شادی خودشان تأثیر می گذارند. والدینی که روابط محکمی با یکدیگر دارند ، استرس را بصورت فردی و به عنوان یک زوج به خوبی مدیریت می کنند ، روابط اجتماعی را در اولویت قرار می دهند و مراقبت از خود را نشان می دهند ، تمایل دارند که هر دو خودشان خوشحال تر باشند و در نتیجه کودکانی داشته باشند که سطح بالاتری از رضایت و شادی خانواده را گزارش می دهند. یافتن تعادل بین محافظت از کودکان در برابر استرس والدین و بحث و گفتگوهای آزاد هنگام استرس بیشتر و مراقبت از خود بسیار مهم و چالش برانگیز است.
مشارکت و کارهای داوطلبانه: اعمال مهربانی که منجر به مشارکت یا داوطلب شدن می شوند ، مزایای پویا و عمیقی دارند ، به ویژه برای کودکان و نوجوانان. نشان داده شده است که کمک به دیگران به افراد کمک می کند احساس قدرت ، انرژی بیشتری کنند ، احساس افزایش اعتماد به نفس داشته و علائم کمتری از افسردگی را گزارش می کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/182041/9-راه-برای-افزایش-شادی-کودکان
بستن   چاپ