آریا جوان
نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو راه ابریشم در همدان برگزار خواهد شد
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 05:43:22
آریا جوان - شهردار همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو راه ابریشم در سال 2020 در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ عباس صوفی، شهردار همدان، در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان، از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو راه ابریشم در سال 2020 در همدان خبر داد و گفت: از میهمانان اجلاس جهانی راه ابریشم، انتظار داریم، معرف و مبلغ شهر همدان در شهر و کشورهایی خود باشند.
وی همدان را قدیمی ترین شهر زنده جهان با 3 هزار و 900 سال سابقه مدنیت دانست و افزود: همدان بیش از 500 سال پایتخت ایران بزرگ بوده است.
جینگ فنگ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز جهانی یونسکو نیز در این نشست گفت: ثبت جهانی یکی از آثار همدان در سازمان جهانی یونسکو را تا دو سال آینده تضمین می‌دهم.
وی ساماندهی و نظم ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم که به میزبانی همدان برگزار می شود را بسیار چشمگیر، دانست و افزود: در این اجلاس موفقیت اولین سایت جهانی راه ابریشم از چین تا قزاقستان قابل مشاهده است.
جینگ فنگ، با بیان اینکه با وجود فرهنگ و زبان‌های مختلف در کشورهای حاشیه راه ابریشم همکاری فوق‌العاده ای بین آنها برای ثبت زنجیره‌ای آثار این جاده شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی اجلاس جهانی راه ابریشم کنوانسیون بین‌المللی و اجتماعی بوده که عملی شده است.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/183302/نمایشگاه-صنایع-دستی-کشورهای-عضو-راه-ابریشم-در-همدان-برگزار-خواهد-شد
بستن   چاپ