آریا جوان
قاضی محبوب توییتر
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 19:17:52
آریا جوان - مارجوری هیل، رئیس دیوان عالی، دیروز یکباره به ستاره توییتر تبدیل شد و نحوه صحبت‌کردن و لباس‌پوشیدنش توجه بسیاری را به ‌خود جلب کرد. علاوه بر آن، سنجاق‌سینه او توجه کاربران را به‌خود جلب کرد.

دیوان عالی انگلیس، با لغو تعلیق پارلمان انگلیس، برنامه‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را به‌هم ریخته و باعث شده درخواست استعفای او بالا بگیرد.
جانسون حدود 3هفته پیش پارلمان این کشور را برای 5هفته تعلیق کرد. اما این اقدام نخست‌وزیر انگلیس، دیروز با حکم دیوان عالی نقض شد و پارلمان، امروز دوباره جلسات خود را ازسر می‌گیرد. دیوان عالی انگلیس اینگونه استنباط کرده که تصمیم نخست‌وزیر برای جلوگیری از انجام وظایف نمایندگان مجلس در راه آماده‌سازی برای برگزیت در تاریخ 31اکتبر، غیرقانونی بوده است.
جانسون که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به‌سر می‌برد، دیروز اعلام کرد که قویا با این حکم مخالف است اما به آن احترام می‌گذارد.
در پی این حکم، برخی نمایندگان مجلس و همینطور سیاستمداران انگلیسی، خواستار برکناری جانسون شدند. جانسون پیش‌تر گفته بود که تصمیم دارد با تعلیق پارلمان پیش از سخنرانی ملکه، سیاست‌های جدید دولت را پیش ببرد و فضا را برای دستور کار جدید آماده کند. با این حال منتقدان معتقد بودند که جانسون می‌خواهد با خارج کردن پارلمان از مدار تصمیم‌گیری درباره برگزیت، برگزیت را با یا بدون توافق، در ضرب‌الاجل اعلام‌شده در 31اکتبر اجرایی کند. درصورتی که تعلیق پارلمان نقض نمی‌شد، نمایندگان به‌جای امروز، 15اکتبر به پارلمان بازمی‌گشتند.
دیروز دیوان عالی بعد از غیرقانونی اعلام‌کردن تصمیم دولت، اعلام کرد که تصمیم درباره شروع به‌کار مجدد پارلمان، با خود پارلمان است. بلافاصله بعد از حکم دیوان، جان برکو، سخنگوی مجلس عوام در بیانیه‌ای اعلام کرد که پارلمان، امروز بازگشایی خواهد شد.
برخی نمایندگان پارلمان، دیروز وعده دادند که از امروز، دوباره تلاش‌هایشان را برای بلوکه‌کردن برنامه برگزیت بدون توافق جانسون شروع خواهند کرد.
جانسون باید برود
با حکم دیوان عالی بریتانیا، حالا نمایندگان، وقت بیشتری دارند تا با ابتکارهای قانونی جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرند. حتی این احتمال وجود دارد که نمایندگان، به‌دنبال گرفتن رأی عدم‌اعتماد جانسون از پارلمان باشند. درخواست استعفا از جانسون هم بلافاصله بعد از حکم دیوان عالی مطرح بود. ملکه انگلیس، در پی توصیه نخست‌وزیر حکم تعلیق پارلمان را تصویب کرده و بسیاری معتقدند، جانسون ملکه را در این مسئله گمراه کرده است.
جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر در نخستین واکنش، عملاً از جانسون خواست استعفا دهد. تا عصر دیروز، این حزب پرسش‌ها درباره احتمال مطرح کردن رأی اعتماد به جانسون را در پارلمان بی‌پاسخ گذاشته بود. جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دمکرات هم دیروز گفت که از نظر او جانسون دیگر مناسب نخست‌وزیری نیست و باید استعفا دهد. نیکلا استروژن، وزیر اول اسکاتلند هم دیروز اعلام کرد که اگر جانسون استعفا ندهد، باید توسط پارلمان برکنار شود.
جانسون، تا عصر دیروز به درخواست‌ها برای استعفا واکنشی نشان نداد، اما پیش‌تر گفته بود که حتی اگر دیوان عالی به‌ ضرر او حکم بدهد، استعفا نخواهد داد. او در نیویورک اعلام کرد که چنین حکمی، تنها کارها را سخت‌تر می‌کند و عملا تأیید کرد که شاید دوباره تعلیق پارلمان را پیگیری کند. براساس قوانین، هرگاه ملکه برای سخنرانی به پارلمان بیاید، پارلمان پیش از آن برای مدتی تعطیل خواهد بود.
جانسون دیروز برنامه فشرده‌ای در نیویورک داشت؛ با این حال برخی خبرنگاران از محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارش دادند که نخست‌وزیر به‌خاطر این شرایط در لندن، سفرش را نیمه‌کاره رها خواهد کرد و به انگلیس بازخواهد گشت.
قاضی محبوب توییتر
مارجوری هیل، رئیس دیوان عالی، دیروز یکباره به ستاره توییتر تبدیل شد و نحوه صحبت‌کردن و لباس‌پوشیدنش توجه بسیاری را به ‌خود جلب کرد. او دیروز، برخلاف صحبت‌های متداول حقوقی که نیازمند تفسیر متخصصان است، ‌حکم دادگاه را بسیار ساده و همه‌فهم اعلام کرد. علاوه بر آن، سنجاق‌سینه او توجه کاربران را به‌خود جلب کرد. او دیروز، یک سنجاق‌سینه عنکبوتی داشت.


http://www.javanannews.ir/fa/News/183760/قاضی-محبوب-توییتر
بستن   چاپ