آریا جوان
دست و دلبازی دولت چین به مناسبت جشن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق / اهدای 620 هزار تلویزیون رایگان به خانواده‌های فقیر
يکشنبه 7 مهر 1398 - 13:43:00
آریا جوان - دولت چین اعلام کرده است که پیش از رژه نظامیان چین به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین 620 هزار تلویزیون را به خانواده های کم بضاعت هدیه می‌دهد.

چین قصد دارد شرایطی را ایجاد کند که دیدن تصاویر رژه نظامی سربازان این کشور غیرقابل اجتناب باشد. برای رسیدن به این هدف دولت بیش از 620 هزار تلویزیون به افرادی می دهد که احتمالا به دلیل فقر تلویزیونی ندارند که بخواهند مراسم را تماشا کنند.
این مراسم یکم اکتبر برابر با سه شنبه نهم مهرماه برگزار می شود. با توجه به اهمیت این رویداد و رژه کامل نظامی پیش بینی می شود برخی از پیشرفته ترین موشک ها، پهپادها و سایر سلاح های چین به نمایش گذاشته شود. اما اگر همه مردم نتوانند چنین رژه باشکوهی را ببینند چه می شود؟ به نظر می رسد این موضوع برای دولت چین بسیار مهم است.
با توجه به این موضوع، مسئولان در حال اهدای تلویزیون های LCD و 32 اینچی به مردم هستند. این تلویزیون توسط یک برند داخلی ساخته شده است. به نظر می‌رسد ژی جینپینگ رهبرحزب خلق چین اهمیت زیادی برای این رژه و پیامدهایش قائل است و حتی شخصا بر این رژه نظارت دارد. او پیش از این نیز در سال 2017 بر بزرگترین نمایش قدرت نیروی دریایی چین نظارت داشت.
با توجه به این که این رژه مذکور در هر بیلبورد و صفحه نمایشی در سطح چین پخش می شود و همه مغازه ها و ادارات نیز آن را به نمایش می گذارند بسیار بعید به نظر می رسد که فردی در چین زندگی کند و این رژه را تماشا نکند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/185555/دست-و-دلبازی-دولت-چین-به-مناسبت-جشن-هفتادمین-سالگرد-تأسیس-جمهوری-خلق---اهدای-620-هزار-تلویزیون-رایگان-به-خانواده‌های-فقیر
بستن   چاپ