آریا جوان
پیشنهاد تغییر نام میدان سینا و وحدت اردبیل
شنبه 13 مهر 1398 - 12:54:40
آریا جوان - شهرداری اردبیل تغییر نام میدان وحدت و سینا را در جلسه شورای شهر مطرح کرد که این موضوع با مخالفت تنی چند از اعضاء روبرو و قرار شد این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بیشتر بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، در هفتادونهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با حضور اعضای این شورا شب گذشته برگزار شد، پیشنهاد شورای نامگذاری شهرستان اردبیل مبنی بر تغییر نام میدان وحدت و سینا مطرح شد که تعدادی از اعضای شورای شهر با واکنش به این موضوع با طرح اولیه مخالفت کرده و خواستار بررسی بیشتر این امر در کمیسیون‌های تخصصی شدند.
پیشنهاد تغییر نام میدان سینای اردبیل بنام میدان شهدای ارتش
شهردار اردبیل در مورد تغییر نام میدان سینا به نام میدان شهدای ارتش اظهار کرد: با توجه به اصلاح میدان سینا در ماه‌های اخیر و آماده بودن این میدان برای نامگذاری جدید ما پیشنهاد کردیم تا میدان سینا به نام میدان شهدای ارتش نامگذاری شود تا با نصب تندیس و یادمان شهدای ارتش بتوانیم برای همیشه این میدان را به نام میدان شهدای ارتش نامگذاری کنیم.
حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: میدان سینا به دلیل واقع شدن در شهرک سینا به این نام مشهور است در حالی که هیچ نامگذاری رسمی در این میدان انجام نشده و ما بعد از نصب المان شهید ظهیرنژاد در میدان ارتش اردبیل با درخواست مجموعه ارتش اعم از نیروی هوایی، زمینی و دریایی قرار شد تا میدان سینا به نام شهدای ارتش نامگذاری شود.
وی در مورد تغییر نام میدان وحدت به نام آیت‌الله مشگینی نیز گفت: میدان وحدت اردبیل نیز که ورودی شهر از سمت مغان است، قرار شد به نام آیت‌الله مشگینی نامگذاری شود که البته عده‌ای معتقدند باید میدانی که قرار است در طرح ساماندهی امامزاده سیدصدرالدین اجرایی شود، به این عنوان نامگذاری شود.

میدان وحدت اردبیل بنام آیت الله مشگینی تغییر یابد
شهردار اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه میدانی در اطراف امامزاده سیدصدرالدین اجرایی نخواهد شد، چرا که در طرح جامع این منطقه میدانی دیده نشده است و بهتر است تا ما میدان وحدت را به نام آیت‌الله مشگینی نامگذاری کنیم.
لطف‌اللهیان با اشاره به بلاتکلیفی نصب المان جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس ناصر دستاری در میدان جهاد اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه پیمانکار این پروژه با شهرداری منطقه 5 اختلاف مالی پیدا کرده در مراحل احداث و نصب این المان توقفی ایجاد شده اما موضوع نصب این المان منتفی نیست.
وی گفت: قرار است هم المان جانباز دوران دفاع مقدس دستاری در این میدان طراحی و نصب شده و هم به صورت زیبا المانی از سنگرسازان بی‌سنگر نیز در این میدان نصب خواهد شد.
شهردار اردبیل مدعی شد؛ به دنبال انعکاس خبر نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدا در شهر اردبیل پیام قدردانی حتی از کشور سوئیس و سایر استان‌های کشور و مسئولان ارشد ارسال شده که به نظر می‌رسد این اقدام مورد توجه قرار گرفته است.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/188481/پیشنهاد-تغییر-نام-میدان-سینا-و-وحدت-اردبیل
بستن   چاپ