آریا جوان
مهدوی‌کیا: تیمی که به رقبای مستقیمش ببازد قهرمان نمی‌شود
دوشنبه 15 مهر 1398 - 04:41:43
آریا جوان - پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باختن به رقبای مستقیم نگران‌کننده است و تیمی که به حریف مستقیم ببازد قهرمان نمی‌شود.

هادی مهدوی‌کیا در خصوص وضعیت تیم پرسپولیس بعد از 6 بازی در لیگ برتر گفت: من قبل از شروع فصل هم گفتم وقتی یک مربی موفق در تیمی بوده از تیم جدا می‌شود قطعاً رفتنش عواقب زیادی دارد. در مورد برانکو هم همین بود چرا که او شرایطی ایجاد کرد که پرسپولیس به موفقیت‌های زیادی رسید و او توانست زیرساخت‌های خوبی درست کند به طوری که تفکراتش در پرسپولیس کاملاً جاری بود. بعد از اینکه برانکو از پرسپولیس جدا شد طبیعی بود که نفر جایگزین نیاز به زمان دارد تا بتواند تفکراتش را در این تیم جا بیندازد و به همین دلیل من فکر می‌کنم نفر جایگزین نیاز به زمان دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس به سه رقیب اصلی‌اش باخت و این موضوع از نظر شما نگران‌کننده نیست،‌ افزود: قطعاً این مسأله نگران‌کننده است اما همان‌طور که گفتم جدایی مربی موفق و پیدا کردن یک جایگزین زمان لازم دارد. قطعاً وقتی تیمی به رقیب مستقیم‌اش می‌‌بازد نمی‌تواند قهرمان شود چرا که تیمی قهرمان می‌شود که در بازی‌های رو در رو رقیبانش را شکست دهد. به نظر من باید هواداران صبور باشند و به مربی جدید فرصت بدهند چرا که شرایط پرسپولیس تغییر کرده و باید هواداران به کالدرون فرصت دهند. من هم می‌دانم که چه حس خیلی زیادی بین بازیکنان، هواداران و برانکو وجود داشت و الان این حس از بین رفته اما باید تلاش کرد تا همان فضا دوباره به راه بیفتد. از نظر من اتفاقات رخ داده کاملاً قابل پیش‌بینی بود و اتفاق عجیبی رخ نداده است.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه از نظر فنی چه نمره‌ای به کالدرون می‌دهید،‌ اظهار داشت: شکل بازی پرسپولیس را همه می‌بینند و به نظر من این تیم بد بازی نمی‌کند و این مسأله نشان‌دهنده این است که مسیر پرسپولیس درست است. در بازی با شهرخودرو پرسپولیس بازی خوبی انجام داد و این در حالی است که این تیم در خانه خودش و مقابل هوادارانش بازی می‌کرد. پرسپولیس در یک صحنه کرنر گل خورد و من به عنوان یک مربی می‌دانم که وقتی شما روی چنین صحنه‌هایی گل می‌خورید یعنی اینکه در تمرینات وقت زیادی برای برطرف کردن این نقیصه نگذاشته‌اید و همین مسأله باعث شد تا پرسپولیس گل ساده‌ای بخورد و به همین دلیل 6 امتیاز از دست رفت چرا که با رقیب مستقیم بازی می‌کردیم.
مهدوی‌کیا درباره حاشیه‌هایی که در خصوص رابطه کالدرون و سیدجلال حسینی به راه افتاده تصریح کرد: به هر حال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد چرا که هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد. برانکو هم زمانی که به پرسپولیس آمد چند بازیکن را کنار گذاشت و دیدید که اعتماد به او باعث چه موفقیت‌هایی شد. باید به کالدرون اعتماد کرد و به او فرصت داد تا بتواند تجربیاتی که دارد را در پرسپولیس مصرف کند. زمانی که برانکو هم بازیکنانی مثل رامین رضاییان و محسن مسلمان را کنار گذاشت حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص او به راه افتاد اما اعتماد به او باعث شد تا پرسپولیس به موفقیت‌های زیادی برسد به همین خاطر من با خیلی از کارهای کالدرون مخالف نیستم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/189274/مهدوی‌کیا--تیمی-که-به-رقبای-مستقیمش-ببازد-قهرمان-نمی‌شود
بستن   چاپ