آریا جوان
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور جوانان با بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای
تاکید تندگویان بر توسعه ساخت بازی های رایانه ای ایرانی / باید بازی هایی تولید کرد که منجر به مهارت و اشتغال شوند
دوشنبه 15 مهر 1398 - 15:22:30
آریا جوان - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه ساخت بازی های رایانه ای ایرانی، گفت: باید به سمت ساخت بازی هایی که منجر به تولید مهارت می شوند برویم تا بتوانیم متناسب با هر منطقه از کشور ضمن ایجاد سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، اشتغالزایی را هم افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با حضور محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان ، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از یک سو و سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونان وی از سوی دیگر برگزار شد.
محمد مهدی تندگویان در این مراسم گفت: موضوع تولید محتوای بازی های رایانه ای، نرم افزار و ورود به فضای مجازی جزو موضوعات مهم کشور است که با وجود اینکه نهادهای زیادی در این حوزه مسئولیت دارند، مغفول مانده و هیچ سیاست مشخص و ریل گذاری مناسبی برای آن وجود ندارد و این موضوع از یک سیاست واحد و چشم انداز روشن برخوردار نیست.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باید به صورت اساسی برای آن چاره اندیشی شود همین موضوع است و علیرغم این که شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، بخشی از وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون مربوطه و تعدادی از تشکل ها به صورت حرفه‌ای به آن ورود کرده اند ولی همچنان از یک هماهنگی و سیاست‌گذاری کلان برخوردار نیست که امیدواریم با این تفاهمات و بیشتر شدن هماهنگی ها به یک جمع بندی در سیاست گذاری برسیم و جایگاه دستگاه‌ها مشخص و سیاست ها ابلاغ شود.
معاون امور جوانان اظهار داشت: در خصوص حوزه جوانان و ارتباطش با بازی های رایانه ای باید گفت چه در تولید چه در بهره برداری و مخاطب این حوزه با جوانان سر و کار داریم بنابراین رسالت ما در این حوزه مشخص است. ما تشکل هایی داریم که در حوزه تولید محتوا، گیم، نرم افزار، فرهنگ و برگزاری بازی ها به صورت حرفه ای و حتی در مواردی به صورت بین المللی فعالیت می کنند که اگر بتوانیم با همان مدل شبکه سازی تشکل ها این موضوع راهم جلو ببریم و هم از حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و تسهیلات شبکه های ما برخوردار شوند کارهای بزرگی انجام خواهند داد.
تندگویان با بیان اینکه تغییر نگرش در فعالیت های تشکل ها به وجود آمده، گفت: روزی تصور از کار «ان جی او»، فقط بحث کار داوطلبانه و حضور در حل مشکلات و آسیب های مردم بود و کسی تصوری نداشت که بحث اشتغال و معیشت خود این تشکل ها از کجا باید تامین شود، همین امر باعث شده بود رشد تشکل ها دچار رکود شود چون انگیزه اقتصادی از بین رفته بود اما در این دو سال این تحول انجام شد و کسی که می خواهد تشکلی ثبت کند باید در مدار یک مدل مشخص از پروسه اشتغال قرار بگیرد که اگر منجر به سود شود نشان می‌دهد ما در بحث توانمندسازی جوانان موفق عمل کردیم در این صورت باید از مجموعه ما خارج و خودشان ثبت شرکت کنند یا کنار ما بمانند و تعهد دهند افزایش اشتغال زایی داشته باشند.
معاون امور جوانان گفت: بعد از این تفاهم مجموعه تشکل هایی که به هر نوعی به موضوع بازی های رایانه‌ای مرتبط می شوند را معرفی می کنیم و شبکه کشوری آن را تشکیل می دهیم و دوره های کارگاهی برای آن ها تدارک خواهیم دید که بعد از آن می‌توانند در تولید محتوا، ساخت و توسعه بازی های ایرانی و برگزاری لیگ ها ورود کنند.
تندگویان با بیان این که تشکلها می توانند کار تحقیقاتی کشوری در این زمینه انجام دهند افزود: باید ببینیم که چه مدل بازی ها و کارهایی می تواند برای جوانان ایجاد انگیزه کند ضمن این که نمی توانیم برای کل کشور نسخه واحدی تدوین کنیم چون هر منطقه خصوصیات خودش را دارد و در این زمینه باید تحقیقات انجام شود.
وی ادامه داد: ما باید به جای این همه تولید فارغ التحصیل رشته های مختلف در مدرسه و دانشگاه به سمت تولید مهارت برویم که اگر این کار صورت بگیرد بخش مهمی از اشتغال کشور حل خواهد شد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه ساخت بازی های رایانه ای ایرانی، گفت: باید به سمت ساخت بازی هایی که منجر به تولید مهارت می شوند برویم تا بتوانیم متناسب با هر منطقه از کشور ضمن ایجاد سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، اشتغالزایی را هم افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه معتقدیم فضای اوقات فراغت نیز باید به اشتغال زایی تبدیل شود گفت: ما با کمک تشکل ها می توانیم هم شبکه تحقیقات بازی های رایانه ای ایران را تشکیل دهیم و هم می توانیم به تولید محتوای مناسب، ایجاد انگیزه جوانان و برگزاری فستیوال های استانی یا کشوری در این حوزه کمک کنیم و از جوانان که در این فضا مشغول فعالیت هستند برای طرح ایده و انجام کار استفاده کنیم.
تندگویان با تاکید بر آموزش سواد رسانه ای و استفاده مناسب از فضای مجازی گفت: با تشکیل این شبکه می‌توانیم خیلی از فرهنگ سازی ها را انجام دهیم و حتی به بحث فیلترینگ هم ورود کنیم و به جای اینکه به همه یاد بدهیم چطور فیلترینگ را دور بزنند، آموزش دهیم که چگونه می توان با افزایش سواد رسانه‌ای، راه حل مناسب برای بهره برداری از این فضا را داشته باشیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدوارم با ایجاد انگیزه برای جوانان ، به گونه ای از این فضا بهره‌برداری کنیم که منافع آن به سمت ایران و فرهنگ کشورمان سوق داده شود و این بهترین دستاوردی است که این تفاهم نامه می تواند داشته باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/189515/تاکید-تندگویان-بر-توسعه-ساخت-بازی-های-رایانه-ای-ایرانی---باید-بازی-هایی-تولید-کرد--که-منجر-به-مهارت-و-اشتغال-شوند
بستن   چاپ