آریا جوان
در نخستین نشست ستاد مرکزی برگزاری دومین انتخابات مجامع استانی سمن های جوانان
تندگویان: باید به سمتی حرکت کنیم که رفتار مدنی بر سمن ها و انتخابات حاکم شود / اولین انتخابات 18 مهر در گیلان / برگزاری انتخابات سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیک
سه شنبه 16 مهر 1398 - 15:55:11
آریا جوان - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت و نقش ستاد مرکزی برگزاری دومین انتخابات سمن های جوانان ، گفت: معتقدیم اگر می خواهیم کار دموکراتیک انجام دهیم باید همه لوازم و ملزومات آن را فراهم کنیم که این ستاد یکی از این ملزومات است. باید به سمتی حرکت کنیم که رفتار مدنی بر سمن ها و انتخابات حاکم شود و اگر کسی در این انتخابات اعتراضی داشت کتبا به این ستاد ارائه کند و از این طریق به آن رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، نخستین نشست ستاد مرکزی برگزاری دومین انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور ظهر امروز با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان و رئیس این ستاد و دیگر اعضا برگزار شد.
تندگویان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از مقدمات برگزاری، شرایط حضور و اجرای این انتخابات، گفت: موضوع تشکل ها و مجامع آن ها نو پاست و اگر چه تشکیل آن حدود بیست سال پیش در سازمان ملی جوانان سابق صورت گرفت اما در دولت نهم و دهم عملا تعطیل شد. در دولت تدبیر و امید با نگاه و رویکرد ویژه دولت این کار دوباره از سر گرفته شد و در دوسال اخیر سرعت خوبی گرفت و کارهای موثر و بزرگی در این حوزه انجام شد.
وی ادامه داد: با این که مجامع استانی و مجمع ملی سمن ها را تشکیل دادیم اما توجه لازم به ساختار قانونی آن ها در هیچ بخشی از دولت نشده بود و ما در هر بخش و زمینه ای که ورود می کردیم با یک خلاء قانونی و یا بی توجهی روبرو بودیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در این دو سال اخیر علاوه بر توسعه سمن ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و شبکه سازی، در کنار آن هم ساختار مجامع سمن ها را تقویت و رسمیت بخشیدیم و هم اگر نقص و یا خلاء قانونی در هر بخشی از امور سمن ها داشتیم، پیگیری کردیم و در جهت حل آن ها قدم های موثری برداشتیم اگر چه هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و در حال پیگیری برای حل آن ها هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت و نقش ستاد مرکزی برگزاری دومین انتخابات سمن های جوانان ، گفت: معتقدیم اگر می خواهیم کار دموکراتیک انجام دهیم باید همه لوازم و ملزومات آن را فراهم کنیم که این ستاد یکی از این ملزومات است و باید به سمتی حرکت کنیم که رفتار مدنی بر سمن ها و انتخابات حاکم شود و اگر کسی در این انتخابات اعتراضی داشت کتبا به این ستاد ارائه کند و از این طریق رسیدگی شود.
تندگویان با بیان این که پنجشنبه 18 مهر اولین انتخابات این دوره از مجامع استانی سمن های جوانان در استان گیلان برگزار می شود، افزود: بیش از یک ماه پروسه انتخابات استان ها به طول می انجامد که بعد از آن باید آماده برگزاری انتخابات مجمع ملی سمن ها شویم که سال آینده برگزار خواهد شد.
معاون امور جوانان با اعلام این خبر که انتخابات مجمع سمن های جوانان استان سیستان بلوچستان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، افزود: این استان به دلیل گستردگی و مسافت زیاد شهرهای آن و مشکلات سفرهای طولانی و اسکان، به عنوان استان پایلوت برای برگزاری الکترونیک انتخابات انتخاب شد و همه جوانب آن از جمله معرفی کاندیداها، سهولت، نظارت و امنیت انتخابات در نظر گرفته شده است.
در پایان این جلسه از سوی محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان و رئیس این ستاد احکام اعضا اهدا شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/190074/تندگویان--باید-به-سمتی-حرکت-کنیم-که-رفتار-مدنی-بر-سمن-ها-و-انتخابات-حاکم-شود---اولین-انتخابات-18-مهر-در-گیلان---برگزاری-انتخابات-سیستان-و-بلوچستان-به-صورت-الکترونیک
بستن   چاپ