آریا جوان
واکنش تند پکن به اقدام تازه آمریکا علیه مقامات چینی
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 12:01:37
آریا جوان - ایسنا نوشت: سفارت چین در واشنگتن به تصمیم آمریکا درباره اعمال محدودیت در صدور ویزا برای مقام‌های ارشد چین اعتراض کرده و مدعی شد، این اقدام نقض هنجارهای اولیه حاکم بر روابط بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سفارت چین در آمریکا گفت: این اقدام از سوی دولت واشنگتن به صورت جدی نقض کننده هنجارهای اولیه حاکم بر روابط بین المللی است و مداخله در امور داخلی چین و تضعیف کننده منافع این کشور است. چین به شدت مخالف این اقدام است.
مایک پامپئو، وزیر خارجه چین اعلام کرد که محدودیت‌های صدور ویزا علیه مقام‌های ارشد چینی به اتهام نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ است و پکن را به راه انداختن کمپینی برای حذف فرهنگ و مذهب در سین‌کیانگ متهم کرد.
سخنگوی سفارت چین در آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد، سین‌کیانگ درگیر آن ادعای مربوط به نقض حقوق بشری که ایالات متحده از آن حرف می‌زند، نیست. این اتهامات "ساختگی" و بهانه‌هایی برای مداخله هستند.
ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد، تا زمانیکه پکن به سرکوب اویغورها و سایر مسلمانان در غرب چین می‌پردازد، صدور ویزا برای مقام‌های ارشد این کشور با محدودیت خواهد بود. این محدودیت‌ها همچنین علیه اعضای خانواده شامل فرزندان مقام‌های چینی است که به دنبال تحصیل در آمریکا هستند.
310 310

http://www.javanannews.ir/fa/News/190470/واکنش-تند-پکن-به-اقدام-تازه-آمریکا-علیه-مقامات-چینی
بستن   چاپ