آریا جوان
یادداشت اختصاصی
«کارت پرواز»؛ فیلمی که نشان می‌دهد انسان‌ها چطور انسانیت خود را از دست می‌دهند
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 13:18:30
آریا جوان - فیلم با پلانی مدیوم شات از دختری که پشتش تصویری محو از گلخانه‌ای است آغاز می‌شود که تصویری بسیار کوبنده و تاثیرگذار است.

دختر در حال انجام کاری است که برایش بسیار سخت است و به نظرم در آن سکانس بازی خانم جبرائیلی فوق‌العاده است و این سکانس خاص در ذهن تا آخر فیلم و خیلی بعدتر ماندگار است.
در این صحنه می‌بینیم که دختر در حال خوردن بسته‌هایی است که بعدتر متوجه می‌شویم که بسته‌های حاوی مواد مخدر است که توسط دختر و برای ترانزیت به خارج از کشور بلعیده می‌شوند، موضوعی که ما در روزنامه و رسانه‌ها بسیار شنیده‌ایم.
در طول فیلم شما استیصال آدم‌ها را در شرایط اجتماعی-اقتصادی امروز می‌بینید که چگونه این فشار و تحمیل بیرونی باعث می‌شود که آدم‌ها از درون واکنش‌هایی را نشان بدهند که خیلی مطابق میل‌شان نیست و به واسطه انجام آن زندگی‌شان به مخاطره جدی می‌افتد.
همه چیز فیلم از نظر من به اندازه است، داستان‌های فرعی و آدم‌های فرعی در کنار موضوع اصلی فیلم خیلی خوب ترکیب شده و پیش می‌روند، سادگی در کار عنصر مهمی است که تاثیر فیلم را بیشتر می‌کند، پرهیز از زیاد گفتن و پیچیده گفتن و بی موقع گفتن باعث شده که فیلمی متفاوت، موثر و خوب ببینیم. در واقع موضوع خوب فیلم به نوعی نشان از این دارد که شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی باعث نمی‌شود که انسان‌ها، انسانیت‌شان را از دست بدهند و این خیلی نکته مهمی است خصوصا در جامعه امروز و تذکر این نقطه نظرات به شکل هنرمندانه و با یک درام جذاب و زیبا و تازه باعث می‌شود من به همه کسانی که طرفدار یک کار متفاوت هستند پیشنهاد کنم حتما «کارت پرواز» مهدی رحمانی را ببینند، او سینما را خوانده و در عین حال سینما را فهمیده و درک کرده و در ترکیب شدن این دو عنصر یک فیلم خوب پدید آمده است.
*«کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی بهمن کامیار در سینماهای گروه هنر و تجربه در حال اکران است.
258243

http://www.javanannews.ir/fa/News/190511/«کارت-پرواز»؛-فیلمی-که-نشان-می‌دهد-انسان‌ها-چطور-انسانیت-خود-را-از-دست-می‌دهند
بستن   چاپ