آریا جوان
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش جوانان :
دوره ی تربیت مربی با بهره گیری از اساتید بومی در گیلان برگزار می شود
پنجشنبه 18 مهر 1398 - 10:35:30
آریا جوان - اعظم کریمی در جمع مدیران مراکز تخصصی ازدواج و دبیران سمن های حوزه ی جوانان از برگزاری دوره های تربیت مربی و دوره های بازآموزی و توانمند سازی مراکز مشاوره با بهره گیری از ظرفیت اساتید بومی در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از گیلان اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش در نشستی که با حضور مدیران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و دبیران سازمانهای مردم نهاد حوزه ی جوانان و خانواده در موسسه مشاوره و روان شناختی "پایا" برگزار شد ، گفت : مدیران جوان دولت نگاه نویی به جامعه و سیاست گذاری ها دارند و تلاش دارند که این نگاه نو را در تصمیماتی که برای نسل جوان اتخاذ می شود انعکاس دهند .
وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در حوزه ی جوانان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد : هر کدام از سازمانهای در حوزه ی خود فعالیت های متناسب با حیطه تخصصی خود انجام می دهند .
کریمی اضافه کرد : بحث راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در هفت ماهه گذشته سرعت بیشتری گرفته و با بازدید و دیداری که از مراکز مشاوره استانهای فارس ، مشهد ، مرکزی و مازندران داشته ایم جنس دغدغه ها و مشکلات مشترک است
در گیلان با توجه به فرهنگ استان و اساتیدی که در گیلان وجود دارند ظرفیت خوبی برای میزبانی دوره های تربیت مربی در استان گیلان وجود دارد و در آینده ی نزدیک دوره تربیت مربی ملی در استان گیلان برگزار می شود .
کریمی افزود : تشکیل کمیته ی علمی و کارگاه کاملا عملیاتی توسط اساتید دانشگاه در گیلان و با توجه به تجربیات اساتید در مراکز مشاوره ایجاد می شود .
وی اذعان داشت :آموزش های پیش از ازدواج بر اساس مصوبه هیات وزیران به وزارت ورزش و جوانان سپرده شده و این وزارت خانه متولی کارگاههای مشاوره پیش از ازدواج است و با توجه به این که این کارگاهها در تمامی شهرستانها برگزار می شود از همه سطوح تحصیلی در این دوره ها شرکت می کنند و البته این سر فصل ها می تواند برای مراکز با توجه به شرایط منطقه و استانها تغییر کند .
کریمی در خصوص ارتباط با وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : عمده مشکلات مراکز در خصوص تعامل با مدارس است که امیدواریم که مقدمات تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شود ، اگر چه که تمرکز مشاورات در وزارت و در مراکز مرتبط با سنین بین 18 تا 35 است اما با توجه به گسترش فضای مجازی و بلوغ زودرس در نو جوانان نیاز به مشاوره در این بخش داریم .
همچنین با وزارت دادگستری چندین نشست داشتیم تا طبق ابلاغیه ای از ظرفیت مراکز ما در دادگاهها برای مشاوره پیش از طلاق استفاده شود .
کریمی ادامه داد : اعتقاد جدی داریم که ظرفیت خوبی در استانها خصوصا در گیلان با توجه به مراکز علمی و دانشگاهها وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم برنامه ها را از تمرکز تهران خارج کرده و از پتانسیل استانها بهره گیری کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/190915/دوره-ی-تربیت-مربی-با-بهره-گیری-از-اساتید-بومی-در--گیلان--برگزار-می-شود
بستن   چاپ