آریا جوان
احداث 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم
شنبه 20 مهر 1398 - 13:49:02
آریا جوان - ایرنا نوشت؛ رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: مجوز 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم صادر و برنامه‌ریزی برای احداث پنج ناحیه صنعتی جدید در روستاهای این استان انجام‌شده است.

محمود سیجانی با بیان خبر فوق، اظهار داشت: اولویت دولت افزودن شهرک‌های صنعتی جدید نیست بلکه اولویت توسعه شهرک‌های موجود است که در این زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی ازجمله شهرک‌های شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان آغازشده است.
وی گفت: مراحل احداث 2 شهرک خصوصی صنعتی آغازشده است که با بهره‌برداری از این واحدها، شاهد ایجاد رقابت سالم میان شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی برای توسعه فعالیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و در نتیجه بهبود فضای کسب‌وکار خواهیم بود.
سیجانی بابیان اینکه در نواحی صنعتی روستایی استان صنایع خوبی شکل‌گرفته است که برخی در کشور بی‌نظیر است،‌ ادامه داد: احداث پنج ناحیه صنعتی در روستاهای قم هدف‌گذاری شده است که در گام اول تا پایان امسال سه ناحیه صنعتی در روستاهای سیرو، ‌قنوات و بیدهن احداث می‌شود.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، توجه به توسعه صنایع تبدیلی در مجاورت روستاها را در رونق اقتصادی و اشتغال بسیار موثر دانست و افزود: صنایع تبدیلی خوبی در مناطق و روستاهای استان که دارای تولیدات کشاورزی قابل‌توجه هستند،‌ شکل‌گرفته است.
وی توسعه صنایع تبدیلی را ازجمله اولویت‌های این استان دانست و گفت: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در مناطق دارای مازاد تولید، موجب افزایش بهره‌وری، رونق تولید و اشتغال و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.
سیجانی همچنین با اشاره به الزام قانونی دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: شهرک‌های صنعتی قم دارای زیرساخت‌های مناسب هستند که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بدون استفاده موجود ضروری است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/191899/احداث-2-شهرک-صنعتی-خصوصی-در-قم
بستن   چاپ