آریا جوان
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت:
"جام خوشه چین" فرصتی بزرگی برای کشف استعدادهای ورزشی روستائیان است
شنبه 20 مهر 1398 - 14:20:55
آریا جوان - رضا حجتی در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: رقابت های ورزشی روستاییان و عشایر سراسر کشور به منظور گسترش وزش همگانی برگزار می شود و فرصت بزرگی برای شناسایی ورزشکاران مستعد در روستاها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، وی افزود: ورزشکاران روستایی حاظر در مسابقات مناطق 5 گانه کشور، در این رقابت ها در 3 رشته تیمی و 3 رشته انفرادی فوتبال، والیبال، طناب کشی، دوومیدانی، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی در قسمت آقایان و بانوان با هم رقابت میکنند.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات بومی و محلی منطقه 2 کشور با عنوان جام خوشه چین شامل استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، قم، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.
وی اظهار داشت: شعار ما در این مسابقات " بهترین ها از بین بیشترین ها " است زیرا اعتقاد داریم قهرمانان ورزشی آینده باید از دل ورزش همگانی بخصوص در روستاها به جامعه معرفی شوند و این جام می تواند نگاه ها را به سمت ورزش همگانی جلب کند.
به گفته حجتی، در این مسابقات صرفا تیم و ورزشکار برتر به همراه تیم میزبان مسابقات منطقه ای به رقابت های ملی صعود خواهد کرد.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی وعشایری وزارت گفت: چهارمحال وبختیاری با ظرفیت های بسیاری که در ورزش روستایی دارد، قطعا می تواند الگوی مناسبی برای میزبانی این برنامه باشد.
حجتی یادآور شد: ساختار ذهنی جامعه و برخی متولیان در ورزش به سمت قهرمانی است و ورزش همگانی بخصوص در روستاها کمی مغفول مانده است که امیدواریم این برنامه تحرک بیشتری را در روستاها به وجود آورد.
گفتنی است مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان در ادامه سفر یکروزه خود به این استان، از خانه های ورزش بازدید و بر روند توسعه این اماکن تاکید کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/191908/"جام-خوشه-چین"-فرصتی-بزرگی-برای-کشف-استعدادهای-ورزشی-روستائیان-است
بستن   چاپ