آریا جوان
عادت زشت دخترم را به رویش بیاورم یا نه!؟
يکشنبه 21 مهر 1398 - 15:49:51
آریا جوان - عادت زشت دخترم را به رویش بیاورم یا نه!؟
٣٣٠
١
خراسان / به تازگی متوجه شده‌ام دخترم به یک عادت زشت مبتلا شده که خجالت می‌کشم به شما هم چیزی بگویم. به صورت اتفاقی متوجه این ماجرا شدم، زمانی که مشغول شستن یکی از لباس‌هایش بودم. چطور با او در این باره صحبت کنم. شوکه ام و نمی‌دانم به رویش بیاورم یا خودش خوب می‌شود؟
شرط اساسی برای دریافت یک مشاوره موثر، توانایی بیان مشکل به صورت واضح و ارائه اطلاعات کامل است. سوال شما مبهم است اما من حدس می‌زنم شما علایمی را در خصوص این‌که دخترتان ممکن است خودارضایی کند مشاهده کردید. من متوجه نشده‌ام این علامت دقیقا چیست، آیا با علایمی بیشتر از ترشحات متداول در لباس زیر دخترتان روبه‌رو شدید؟ چگونه مطمئن هستید این ترشحات مرتبط با خودارضایی دخترتان است و نه مسئله یا مشکل فیزیولوژیکی دیگری؟ یا این‌که آیا بارها با این مسئله روبه‌رو شدید که از کلمه عادت استفاده می‌کنید؟
از منبعی ایمن به او اطلاعات بدهید
در هر صورت با فرض درست بودن نتیجه‌گیری شما، باید بگویم نیاز جنسی و میل به برطرف کردن آن موضوعی طبیعی و آن چه مهم است، نحوه مدیریت سالم و اخلاقی و شرعی آن است. نوجوانان تمایل زیادی به درک آناتومی جنسی خود و چگونگی استفاده از آن دارند. از آن جایی‌که نوجوانی مرحله گذار به بزرگ سالی است نه می‌توان و نه صحیح است نوجوانان به طور کلی از حیطه‌های مرتبط با نقش‌های بزرگ سالی منع شوند. بلکه این دوره را می‌توان دوره آمادگی برای ورود به دنیای بزرگ سالی در نظر گرفت و لازم است بزرگ سالان خود مقدمات کسب نکاتی مهم از منبعی ایمن را در خصوص نقش‌های بزرگ سالی برای فرزندان خود فراهم کنند.
یک والد حمایت کننده باشید
زندگی جنسی نیز بخشی مهم از دنیای بزرگ سالی است. واقعیات مختلف این حیطه قابل انکار نیست و خودارضایی نیز عملی است که متاسفانه بعضی دختران و پسران نوجوان و گاه حتی بزرگ سالان به آن دچار می شوند. بنابراین بهتر است این مسئله تلخ را علامتی از ورود دخترتان یا نزدیک شدن او به دنیای بزرگ سالی در نظر بگیرید و نقش خود را به عنوان یک والد حمایت کننده و نه یک والد سرزنش کننده جدی بگیرید چراکه این مشکل در سایه داشتن خانواده‌ای آرام و بامحبت حل شدنی خواهدبود.
از یک مشاور متعهد کمک بگیرید
سعی کنید ارتباط صمیمانه‌تری با فرزندتان برقرار کنید. این ارتباط پیش‌نیاز هرگونه کمکی به فرزندتان است. در صورت برقراری چنین ارتباطی، قادر خواهید بود در این بستر اطلاعات درست را به او منتقل کنید. تلاش کنید وقت بیشتری برای مطالعه در خصوص روش‌های فرزندپروری و شیوه های ارتباط با نوجوانان و همین‌طور مسائل جنسی و باورهای صحیح مربوط به آن در نظر بگیرید و در صورت تکرار موضوع حتما از یک مشاور متعهد و خبره کمک بگیرید.
نویسنده : تینا امیری | روان‌شناس بالینی

http://www.javanannews.ir/fa/News/192423/عادت-زشت-دخترم-را-به-رویش-بیاورم-یا-نه!؟
بستن   چاپ