آریا جوان
تندگویان در دیدار با سمنهای جوانان استان کرمانشاه:
مجامع استانی مسئول پیگیری مطالبات همه جوانان استان هستند / سند چشم انداز حوزه جوانان در حال تدوین است
يکشنبه 21 مهر 1398 - 19:39:22
آریا جوان - معاون امور جوانان گفت: مجامع استانی سمنها مسئول پی گیری مطالبات جوانان کل استان هستند. مجامع سمنها نباید مطالبات شخصی داشته باشند و باید مطالبات جوانان شهر و استان خود را رصد و پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان در نشست با سمنهای استان کرمانشاه گفت: سعی کردیم در این دو سال مدل نگرش کشور را به تشکلها تغییر دهیم. شبکه ملی سمنهای جوانان را به وجود آوردیم و الان مجمع ملی سمنهای جوانان احکام رسمی دارند و برای اولین بار یک نهاد عمومی غیر دولتی شکل گرفت.
وی ادامه داد: هر چند هنوز کسی مجمع ملی سمنها را باور ندارد اما ساختاری رسمی ایجاد کردیم که با ثبات است و با تغییر دولتها و افراد خدشه ای به آن وارد نمی شود.
تندگویان گفت: امیدواریم انتخابات مجامع استانی سمنها با رویکردی برگزار شود که هم باعث تحول در حوزه جوانان استانها شود و هم آغازی خوب برای انتخابات مجمع ملی سمنهای جوانان باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت مجامع استانی آن حرکت پویا و مد نظر ما را نداشت افزود: این حرکت به دلیل نو پا بودن و مشکلات ساختاری سختیهای زیادی داشت که امیدواریم در دوره جدید همه این مشکلات بهصورت ریشه ای حل شود.
تندگویان اظهار داشت: ما به جوانان یاد می دهیم که مطالباطشان را بدون ملاحظات مطرح کنند و تبدیل به مدیران خوب آینده کشور شوند ولی اگر سمنها این جسارت را نداشته باشند چگونه می توانند مشکلات جوانان استان را حل کنند.
معاون امور جوانان با بیان این که سرمایه گذار جایی را انتخاب می کند که مشکلات و موانع کمتر باشد افزود: باید با تغییر نگرش گفتمان ها, به موضوعات مثبت و داشته های ارزشمند استان خود بپردازید. وقتی خرف امید بخش بزنید کشور را با خود همراه می کنید.
وی با اشاره به انتخابات مجامع استانی سمنها گفت: امیدوارم با انتخابات پیش رو تحولی را شاهد باشیم. مجامع استانی مسئول پی گیری مطالبات جوانان کل استان هستند. مجامع سمنها نباید مطالبات شخصی داشته باشند و باید مطالبات جوانان شهر و استان خود را رصد و پیگیری کنند.
معاون امور جوانان افزود: بحث و انتقاد و چالش باید به حل مشکلات و وفاق و همدلی منتهی شود تا جوانان کشور از این مباحث منتفع شوند.
وی با بیان اینکه تشکلها تاسیس نشده اند تا کمک بگیر دولت باشند افزود: مبنای تاسیس تشکل داشتن پشتوانه فکری, اعتبار, رابطه درست با مردم, انگیزه و دغدغه مندی است.
تندگویان با تاکید بر اهمیت شبکه های تخصصی سمنهای جوانان افزود: این شبکه ها امروز به راحتی می توانند وارد کار معاملاتی و قراردادهای کاری و اشتغالزایی شوند.
معاون امور جوانان با بیان این که به حوزه جوانان کشور بسیار امیدوارم افزود: جوانان ما در کشور با کمترین امکانات و بدون کمک دولت مجهزترین بیمارستان را ساخته اند رصد خانه و حلقه های کارآفرینی بزرگ تشکیل دادند و کارهای بسیار بزرگ انجام داده اند و می توانند کشور را متحول کنتد.
وی افزود: مدت هفت ماه است که روی سند چشم انداز و برنامه عملیاتی حوزه جوانان کار را آغاز کرده ایم و ان شاءالله بعد از مراحل تصویب آن را به نهاد های مرتبط با امور جوانان ابلاغ خواهیم کرد تا اگر دولت و افراد هم تغییر کردند نفرات و دولتهای بعدی بتوانند در مسیر یک برنامه جامع حرکت کنند.
معاون امور جوانان با بیان این که دنبال برگزاری جشنواره و برنامه های نمایشی و آماری نیستیم افزود: طرح ها و برنامه های سمنها باید خروجی مشخص داشته باشد و یک ساختار ایجاد کند تا یک مشکل حل شود ما برای پذیرش این مدل برنامه ها آمادگی داریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/192500/مجامع-استانی-مسئول-پیگیری-مطالبات-همه--جوانان--استان-هستند---سند-چشم-انداز-حوزه--جوانان--در-حال-تدوین-است
بستن   چاپ