آریا جوان
دیدار معاون امور جوانان با آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه
تندگویان: خیرین به حوزه فرهنگ سازی و توسعه آموزشهای ازدواج ورود کنند
يکشنبه 21 مهر 1398 - 23:25:38
آریا جوان - معاون امور جوانان گفت: در خواست من از خیرین این است که در حوزه فرهنگ سازی و آموزشهای لازم برای ازدواج جوانان و همچنین کمک به توسعه دفاتر مشاوره ازدواج نیز ورود کنند که اینگونه کارها هم کار خیر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان در دیدار با آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: در هر بخش و موضوعی از جمله موضوعات فرهنگی, علمی, مذهبی و ... که صحبت کنیم یک پای آن حضور جوانان است.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر هیچ سخنرانی از رهبر معظم انقلاب نیست که کلمه جوانی, توجه به جوانان, نخبگان جوان و ... در آن به کار نبرده باشند و خود این موضوع باید مبنای پایش و برنامه ریزی ما و همه مسئولان کشور قرار بگیرد.
تندگویان با بیان اینکه موضوع جوانان موضوع عمده ای است و ساماندهی آن یک کار جهادی, گروهی و هماهنگ می طلبد افزود: قصدمان از سفرهای استانی این است که بتوانیم از طریق ستادهای ساماندهی امور جوانان و استانداری ها, نهاد ها و دستگاه های دیگر را پای کار بیاوریم و بتوانیم به نفع جوانان از آنها بهره برداری کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان ادامه داد: اگر جوانی اشتغال ایمن داشته باشد می تواند روی پای خودبایستد و دیگر نیازی به کمک دولت هم نخواهد داشت.
تندگویان با بیان این که باور بکارگیری جوانان باید اتفاق بیفتد تاکید کرد: در حوزه انتصابات دولتی نباید به جز جوانان توصیه کسی را کرد جوانان هم نباید فقط دنبال سمت و کار دولتی باشند اگر دغدغه فقط کار باشد ما راه حل های مختلفی برای اشتغال داریم.
وی همچنین با اشاره به کار ارزشمند خیرین در حوزه های مختلف گفت: خیرین چه دولت باشد و چه نباشد کار خیر و معنوی خود را انجام می دهند. اگر در موضوع خیرین ازدواج ورود کردیم برای این بود که با تشکیل مجمع ملی و تجمیع مطالباتشان بتوانیم از ظرفیتها و معافیتهای دولتی برای خیرین استفاده کنیم.
تندگویان اضافه کرد: در حوزه ازدواج اگرفرهنگ سازی نکنیم و آموزشهای لازم را به جوانان ندهیم خیلی از هزینه ها و کمک هایی که به ازدواج دو جوان می کنیم بیهود است چون ممکن است به زودی کار به جدایی کشیده شود.
وی ادامه داد: در خواست من از خیرین این است که در حوزه فرهنگ سازی و آموزشهای لازم برای ازدواج جوانان و همچنین کمک به توسعه دفاتر مشاوره ازدواج نیز ورود کنند که اینگونه کارها هم کار خیر محسوب می شود.
معاون امور جوانان گفت: اگر آموزشهای پیش از ازدواج اجباری شود کمک بزرگی خواهد بود و از ازدواج های نامناسب و طلاق جلوگیری خواهد کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/192561/تندگویان--خیرین-به-حوزه-فرهنگ-سازی-و-توسعه-آموزشهای-ازدواج-ورود-کنند
بستن   چاپ