آریا جوان
جوانه‌ای بر پوست شما
دوشنبه 22 مهر 1398 - 08:49:35
آریا جوان - جوانه‌ای بر پوست شما
٨٠
٠
ایران / برای آن‌که پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید چقدر هزینه می‌کنید؟ میز آرایشتان پر از کرم‌های درمانی است یا ترجیح داده اید از درمان بگذرید و پوست واقعی تان را زیر کرم پودرهای مختلف پنهان کنید؟ هر کدام از این‌ها که باشد، پوست شما نیاز به مدتی استراحت و تقویت شدن با مواد طبیعی دارد؛ موادی که یا از طریق خوردن یا استفاده موضعی پوست شما را تغذیه کنند.
جوانه گندم یکی از همین مواد است که هم با خوردن آن و هم استفاده از آن به عنوان ماسک می‌توانید پوستتان را از نو بسازید. جوانه گندم سرشار از ویتامین C و E است و خاصیت نرم و مرطوب کنندگی پوست، از بین بردن لک و جلوگیری از چروک شدن پوست را دارد. ماسک جوانه گندم پوست شما را لایه‌برداری می‌کند و بعد از چندبار استفاده از این ماسک، پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.
طرز تهیه چند ماسک با جوانه گندم:
- 50 گرم پودر جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آرام آرام به آن شیر یا ماست اضافه کنید. تا جایی که خمیری غلیظ حاصل شود. در ابتدای کار با آب گرم یا ترکیب آب گرم و بابونه صورتتان را بخور دهید تا روزنه‌های پوست باز شود. سپس ماسک جوانه گندم را روی پوست بمالید و به آرامی با حرکات چرخشی پوست گونه‌ها و پیشانی تان را ماساژ دهید. 10 دقیقه بعد ماسک خشک شده را از پوست جدا کنید و صورتتان را با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید.
- عسل را در فضایی نیمه گرم قرار دهید تا قدری روان شود. سپس نصف لیوان شیر و نصف لیوان پودر جوانه گندم به آن اضافه کنید. مایه حاصل شده باید به سفتی ماست چکیده باشد. حالا این مایه را روی پوست تان بمالید و بعد از 20دقیقه با پنبه آغشته به شیر خیلی آرام و ملایم آن را پاک کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
- یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. یک قاشق غذاخوری گلاب به خمیر اضافه کنید و ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. در این مدت به هیچ وجه عضلات صورت را تکان ندهید. نخندید یا حرکتی که باعث کشیده شدن پوست شود انجام ندهید. در پایان صورتتان را با آب ولرم بشویید. - 5 قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را با میکسر کاملاً له کنید. نصف یک آووکادو را رنده کنید و به آن بیفزایید. حالا یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق آرد به آن اضافه کنید. برای رقیق‌تر شدن مایه، کمی شیر به آن بیفزایید. حالا مایه به دست آمده را روی پوست بگذارید و بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/192669/جوانه‌ای-بر-پوست-شما
بستن   چاپ