آریا جوان
مذاکره با عربستان؛ آری یا خیر؟ کاربران خبرآنلاین پاسخ دادند
سه شنبه 23 مهر 1398 - 08:47:43
آریا جوان - تهران و ریاض در چند قدمی مذاکره قرار گرفته اند؛ نگاه شما به این اتفاق تاریخی چیست و چه سرنوشتی را برای این اتفاق مهم پیش بینی می کنید؟ این سوال را کاربران خبرآنلاین پاسخ داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز یکشنبه 21 مهرماه، عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رفت. در خبرها آمده بود که او قصد میانجیگری میان تهران و ریاض را دارد.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با این فرضیه مطرح شده در رسانه های خبری عنوان کرد که ما چه با میانجی چه بدون میانجی آماده گفتگو با عربستان هستیم.
همچنین حضرت ایت الله خامنه ای در دیدار با عمران خان فرمودند که جمهوری اسلامی زمانی با عربستان گفتگو می کند که راه حل چهار مرحله ای یمن را بپذیرند.
خبرگزاری خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواست که ارزیابی خودشان را درباره این مساله بیان کنند که در ادامه برخی از نظرات را می خوانیم:
عمده مخاطبان خواستار راه حل گفتگوی برابر میان تهران و ریاض بودند، برخی نیز مستقیم به مساله یمن اشاره کرده و نوشته اند تا وضعیت یمن مشخص نشود با سعودی مذاکره نخواهیم کرد، چرا که عربستان دستش به خون کودکان آلوده است.
کاربری نوشته است: فکر می کنم باید امیدوار بود قبول دارم که اختلافات بسیار عمیق و تاریخی و عقیدتی هست ولی به هرحال مذاکره و صحبت برای پیشگیری از درگیری بیشتر و پیدا کردن راهی برای تحمل یکدیگر باید در نظر گرفته بشه
مخاطب دیگری نوشت: امیدوارم با هوشیاری مسئولان ما و کشورهای منطقه و همکاری تمامی طرفین، صلح پایدار همراه با دوستی و برابری و برادری بزودی حاصل بشه و جنگ و خونریزی متوقف بشه و اگر همگی مراقب توطئه های بیگانگان باشند، این هدف حتما قابل دستیابی است
کاربر دیگری نوشت: به نظرم با توجه به کینه ال سعود از فرزندان ایران اسلامی پایانی برای این نوع پیامهای فریبکارانه نیست اگر قبول ندارید بنشینید و روزگار را تماشا کنید
مخاطب دیگری نوشت: اگر مذاکره فقط برای مذاکره باشد کمترین نفع را دارد که شروع روابط است . ولی چنانچه ادامه دار بوده و منتج به مفاهمه شود که آغازی است برای منطقه ای رو به توسعه پایدار.
کاربر دیگری به اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان اشاره کرده و می نویسد: این چه مذاکره ایه که عربستان اون همه نیروی آمریکایی تو خاکش مستقر کرده؟! مثلا چه پیامی می خواد بده؟ میخواد بگه من دست بالا رو دارم یا ضعیفم نمیتونم امنیت کشور رو تامین کنم؟
مخاطب دیگری عنوان کرد: دوست عزیز این مذاکره احتمالی قرار نیست اوضاع کشور را سر و سامان بدهد هر دو طرف ماجرا تحت فشارند و میخواهند اندکی فشار رو کم کنن فشار روی ایران که اظهر من الشمسه عربستان هم تحت فشاره چون هیچ کاری برای حفظ منافعش از دست خودش بر نمیاد و ترامپ و متحدینشش هم تا امروز هیچ قدم عملی برنداشته و فقط به حرفهای دل خوش کنک بسنده کردند.
مشروح کامنت ها را اینجا بخوانید.
23/ 310 310

http://www.javanannews.ir/fa/News/193178/مذاکره-با-عربستان؛-آری-یا-خیر؟-کاربران-خبرآنلاین-پاسخ-دادند
بستن   چاپ