آریا جوان
آذری جهرمی: انتظار ندارم به سرود ملی توهین شود و لبخند بزنید
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 21:33:55
آریا جوان - بازی فوتبال بین ایران و بحرین دیروز برگزار شد و طرفداران تیم بحرین در حین خواندن سرود تیم ملی ایران، سوت کشیدند و بازیکنان ما را «هو» کردند. همین موضوع حاشیه‌هایی را رقم زد.

بازی فوتبال بین ایران و بحرین دیروز برگزار شد و طرفداران تیم بحرین در حین خواندن سرود تیم ملی ایران، سوت کشیدند و بازیکنان ما را «هو» کردند. هنوز چندساعتی از این ماجرا نگذشته است که مطالبی از تماس تلفنی وزیر ارتباطات برای دلگرمی دادن به بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و دیالوگ‌های آن دو و البته انتقاد صادق زیباکلام از آذری جهرمی در توئیتر منتشر شد و حاشیه‌هایی را رقم زد.
شب گذشته پس از این که خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها از توهین طرفداران تیم بحرین به سرود تیم ملی ایران می‌نوشتند و نظرات خود را درباره این حرکت بیان می‌کردند، وزیر ارتباطات نیز در توئیتر خود نوشت: به علیرضا بیرانوند زنگ زدم. خسته نباشید گفتم. افتخارآفرینی‌هاشون رو در جام جهانی یادمون نرفته، زمانی‌ که این تیم‌های دوزاری به گرد پای آن‌ها هم نمی‌رسیدند. این بازی فراموش می‌شود، اما بی‌ادبی به سرود ملی ایران نه! دل‌گرمی تیم ملی باشیم.
پس از چند ساعت، صادق زیبا کلام؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ، توئیت جهرمی را نقد کرد و نوشت: جناب آذری جهرمی بزرگوار، طرفداران تیم ملی فوتبال بحرین که به‌ پرچم ایران اسائه ادب کردند معلم اخلاق ما نیستند. همین دیروز رومانیایی‌ها هم یک بازیکن سیاهپوست انگلیسی را هو کردند. اما از شما انتظار نمی‌رفت که بر امواج نژادپرستی علیه اعراب سوار شده و تیم ملی آن‌ها را «دوزاری» بنامید.
آذری جهرمی نیز در پاسخ به این صحبت زیبا کلام، ضمن توصیه به این که فوتبال را سیاسی نکنید و تفرقه نیندازید نوشت: جناب زیباکلام بزرگوار، از شما انتظار ندارم که به سرود ملی توهین شود و لبخند بزنید. خواهشا فوتبال را سیاسی نکنید، اشاره من به تیم فوتبال بود نه مردم. بازیکنانی که اسائه ادب را آنها قبل از تماشاگران آغاز کردند. شاید برای برخی سخت باشد اما پیوند ملت‌ها محکم‌تر از همیشه است، تفرقه ممنوع!

http://www.javanannews.ir/fa/News/194357/آذری-جهرمی--انتظار-ندارم-به-سرود-ملی-توهین-شود-و-لبخند-بزنید
بستن   چاپ