آریا جوان
در مراسم افتتاحیه مرحله استانی جام خوشه چین آذربایجان شرقی؛
حجتی: یک و نیم میلیون نفر در جام خوشه چین امسال شرکت کردند
يکشنبه 28 مهر 1398 - 10:24:21
آریا جوان - رضا حجتی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح المپیاد جام خوشه چین در مراغه اظهار داشت: تا پایان سال 97، 3 هزار خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و ایجاد شده بود و امسال برنامه داریم 3 هزار واحد دیگر به این آمار اضافه شود.

رضا حجتی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح المپیاد جام خوشه چین در مراغه اظهار داشت: تا پایان سال 97، 3 هزار خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و ایجاد شده بود و امسال برنامه داریم 3 هزار واحد دیگر به این آمار اضافه شود .
وی گفت: دهیاران روستاها اگر 50 متر مربع خانه ورزش در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دهند با اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان این خانه ها تجهیز خواهد شد .
حجتی یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، تجهیز خانه‌های ورزش در نقاط روستایی کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: اعتبار تجهیز هر یک از خانه‌ های ورزش روستایی سال گذشته پنج میلیون تومان بود که امسال به 10 میلیون تومان برای کمک به مناطق کمتر برخوردار افزایش یافته است .
وی ادامه داد: همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری در حوزه ورزش روستایی 30 میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای غیررسمی سرانه فضای ورزشی در هر روستا حدود 20 سانتی‌متر مربع است که این میزان با مناطق شهری فاصله زیادی دارد و باید در این موضوع بخش‌های دولتی و خصوصی وارد عرصه شده تا این مشکل حل شود .
حجتی با بیان اینکه بازآفرینی فرهنگی و احیای بازی‌های بومی و محلی تاثیر زیادی در زمینه ورزش روستاها دارد گفت: امسال بیش از یک هزار و 500 رویداد ورزشی در سطح شهرستانی و استانی برنامه ریزی شده و برای آن پنج میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم .
وی به برگزاری المپیاد خوشه چین در مراغه اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی، هویت بخشی به روستاها و تشویق روستائیان به ورزش کردن از اهداف این المپیاد است .
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان تعداد ورزشکاران ساماندهی شده در روستاها را 500 هزار ورزشکار ذکر کرد و افزود: در تلاشیم با برگزاری المپیاد جام «خوشه‌چین» این آمار را افزایش دهیم .
حجتی گفت: دور نهایی المپیاد خوشه چین با حضور و شناخت برترین های المپیادهای استانی در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد .
وی افزود: در رقابت های جام خوشه چین که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر شرکت کرده اند وتلاش خواهیم کرد در سال آینده 20 درصد جمعیت روستایی کشور را وارد این رقابت ها کنیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/196058/حجتی--یک-و-نیم-میلیون-نفر-در-جام-خوشه-چین-امسال-شرکت-کردند
بستن   چاپ