آریا جوان
مخترع ارومیه‌ای، 2 مدال مسابقات بین المللی اختراعات لهستان را کسب کرد
دوشنبه 29 مهر 1398 - 12:45:00
آریا جوان - مخترع ارومیه‌ای، مدال‌های طلا و نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان را که با حضور 400 طرح از 25 کشور جهان برگزار شد، را کسب کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی ، مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان در حالی برگزار شد که شهرام غفاری مخترع ارومیه‌ای در بین 400 طرح ارائه شده از 25 کشور جهان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.
این مخترع ارومیه‌ای در این مسابقات با 2 طرح "دستگاه وسپار که کار تصفیه هوای داخل خودرو را انجام می‌دهد" و "دستگاه خشک‌کن میوه" حضور یافته بود موفق شد مدال طلا را با طرح "دستگاه وسپار" و مدال نقره را با طرح "دستگاه خشک‌کن میوه" کسب کند.
گفتنی است، دستگاه وسپار یا دستگاه تصفیه هوای خودرو که توسط شهرام غفاری و به همراهی فرهاد خلیلی فر ساخته شده، گازهای سمی ایجاد شده بر اثر برخورد نور خورشید به سطح داخل خودرو در داخل اتومبیل را که خاصیت سرطان‌زایی دارد را جذب می‌کند و دستگاه خشک‌کن میوه با مصرف کم برق /200ولت/ به عنوان کم مصرف‌ترین خشک‌کن برقی دنیا نام گرفته است.
بنا به گفته این مخترع: تابش آفتاب به سینه جلوی خودروها که از مواد نفتی ساخته شده باعث ایجاد مولکول‌هایی در هوا می‌شود که با تنفس وارد بدن شده و در این میان سهم آقایان به نسبت استفاده زیاد از خودرو بیشتر هست و در این میان این اتفاق سهمی 20درصدی نازایی آقایان دارد و دستگاه وسپار دستگاهی برای ممانعت از این وضعیت است.
سیزدهمین مسابقات بین المللی و تخصصی اختراعات کشور لهستان از تاریخ 14 الی 16 اکتبر 2019 میلادی برابر با 22 لغایت 24 مهر ماه 1398 توسط موسسه پیشرفت مخترعان کشور لهستان و با حمایت وزارت علوم این کشور، سازمان ثبت اختراعات کشور لهستان، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و سازمان‌های علمی، تحقیقاتی و مراکزمرتبط با مخترعین در محل دانشگاه ملی فنی و مهندسی شهر ورشو برگـزار شد.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/196905/مخترع-ارومیه‌ای،-2-مدال-مسابقات-بین-المللی-اختراعات-لهستان-را-کسب-کرد
بستن   چاپ