آریا جوان
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرفوری:
تا این مرحله 300 خانوار ثروتمند شناسایی شدند / قرار نیست یارانه‌ها را حذف کنیم
دوشنبه 29 مهر 1398 - 16:56:47
آریا جوان - معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ عنوان به دنبال قطع کامل یارانه از سبد خانوار نیستیم، بلکه قصد داریم یارانه را هدفمند کنیم.

حجت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص روند حذف یارانه ‌ها اظهار داشت: وزارت کار در قالب چارچوب تکالیف قانونی که برایش تعیین شده، دهک‌های پردرآمد جامعه را شناسایی می‌کند.
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه در پروژه حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از یارانه خروجی‌های مثبت زیادی داشتیم، اما عده‌ای کل این پروژه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.
وی با اشاره به این که دهک ده جامعه تنها 3درصد از مالیات کشور را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر مالیات کشور برعهده قشر کارگر و کارمند و امثالهم است.

میرزایی با اعلام اینکه در این پروژه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد حدود 300خانوار ثروتمند را شناسایی کردیم که پروفایل مالیاتی نداشتند، گفت: به هیچ عنوان به دنبال قطع کامل یارانه از سبد خانوار نیستیم؛ بلکه قصد داریم یارانه را هدفمند کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در طی دو مرحله حذف اقشار پردرآمد بیش از یک میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شدند.
معاون وزیر رفاه با بیان این که در مرحله گذشته تنها 9درصد در زمینه حذف یارانه اقشارپردرآمد اعتراض داشتیم، افزود: نزدیک به 80 درصد اعتراضات صورت گرفته اصلا وارد نبود.
وی عنوان کرد: به این معنا که از کل جامعه حذف شده دریافت یارانه تنها 1.8 درصد نیاز به راستی آزمایی مجدد داشتند.
میرزایی خاطر نشان ساخت: بنا داریم کل جامعه خانوارهای ایرانی را هر شش ماه یکبار از نظر سطح درآمد پایش کنیم تا بانک اطلاعاتی کاملی در خصوص اقشار کم درآمد، پردرآمد و افراد مستحق دریافت یارانه را در دست داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که "آیا ثبت نام مجدد جامانده‌های یارانه‌ها اعلام می‌شود یا خیر؟" اظهار داشت: نقش وزارت کار در یارانه‌ها طبق آیین‌نامه اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها شناسایی دهک‌های بالای جامعه است و این سازمان هدفمندی یارانه‌هاست که باید در قبال بقیه جامعه که یارانه بگیر هستند اقدام کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/197093/تا-این-مرحله-300-خانوار-ثروتمند-شناسایی-شدند---قرار-نیست-یارانه‌ها-را-حذف-کنیم
بستن   چاپ