آریا جوان
پیش بینی بارش باران دراستان چهارمحال وبختیاری
شنبه 4 آبان 1398 - 11:20:06
آریا جوان - ایرنانوشت : معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان از روز شنبه بارش‌های پاییزی در نقاط مختلف استان شدت می‌گیرد.

مهرداد قطره سامانی افزود: این سامانه بارشی برای روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات کوهرنگ منجر به وقوع برف و در سایر نقاط استان بارش شدید باران را به همراه دارد.
وی ادامه داد: در همین مدت وقوع رعد برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما نیز در استان شکل می‌گیرد.
قطره سامانی تصریح کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و تنها در برخی نقاط استان بارش‌های پر اکنده رخ می‌دهد.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال زراعی جاری را 11 میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش‌های حاصل از سامانه بارشی اخیر 1.7 میلیمتر بارش در شهرکرد، 23.8 میلیمتر در کوهرنگ، 2.4 میلیمتر در لردگان، 4 میلیمتر در فارسان، 6 میلیمتر در اردل، 2.3 میلیمتر در بن، 1.9 میلیمتر در سامان و 1.3 میلیمتر باران در بروجن به همراه داشت.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از یک دوره 10 ساله خشکسالی، سال آبی 98-97 را با افزایش 44 درصدی بارش‌ها پشت سر گذاشته است.
این استان سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/200066/پیش-بینی-بارش-باران-دراستان-چهارمحال-وبختیاری
بستن   چاپ