آریا جوان
نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اوقاف گشایش یافت
يکشنبه 12 آبان 1398 - 08:56:30
آریا جوان - به مناسبت گرامیداشت هفته وقف نخستین نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه و جمعی از مسئولین کشوری گشایش یافت.
ایرنا: این نمایشگاه که در محل ساختمان موزه ملی ایران برپا شد، با حضور علی اصغر مونسان و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی و جمعی از مسئولین کشوری گشایش یافت.
در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در محل ساختمان هنر دوران اسلامی مجموعه موزه ملی برپا شده، آخرین دستاوردهای وقف به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه 20 غرفه در قالب تجهیزات پزشکی، انواع بذر کشاورزی، پرتو تشخیص پزشکی، نشریات علمی و انواع داروهای پپتید و آخرین دستاوردهای وقف جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: وقف ریشه در فرهنگ اسلامی ایران دارد و این مهم می‌تواند در قالب زمینه های مختلف باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی موضوع وقف را دارای مسیر بسیار روشنی عنوان کرد و افزود: وقف می تواند در زمینه های معنوی، مادی، علمی، آموزشی، عتبات عالیات و دیگر مسائل باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون موقوفات کشور به حدود 200 هزار موقوفه رسیده است، اظهار داشت: باید با همکاری میراث فرهنگی و سازمان اوقاف در حفظ و نگهداری این موقوفات بهترین راه کارهای علمی را ارایه داد و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.
وی تصریح کرد: از دیگر مسائلی که هم اکنون به دنبال آن هستیم ایجاد و راه اندازی صندوق وقف پول است که برای راه اندازی آن نیازمند راهنمایی و ارائه راهکارهای مناسب از سوی علما، آیات عظام و دانشگاهیان هستیم.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری فی مابین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/205346/نمایشگاه-دستاوردهای-وقف-با-حضور-وزیر-میراث-فرهنگی-و-رئیس-سازمان-اوقاف-گشایش-یافت
بستن   چاپ