آریا جوان
آذری جهرمی: گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران
سه شنبه 21 آبان 1398 - 19:38:51
آریا جوان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد یک میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده که در سامانه‌ی 8007 ثبت شده بود به قوه‌ی قضائیه ارسال شد.

محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد، یک میلیون و 200 هزار شکایتی که مردم از خدمات ارزش افزوده در بازه‌ی زمانی 12 الی 18 آبان ماه در سامانه‌ی 8007 ثبت کرده‌اند به منظور رسیدگی به قوه‌ی قضائیه ارسال شد. مقاله‌ی مرتبط:
آذری جهرمی: امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است
وزیر ارتباطات پیش‌تر و در راستای رسیدگی و پایان دادن به کلاهبرداری‌های ارزش افزوده اعلام کرده بود، مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #6*800* ببینند تا امروز چه مبلغی بابت خدمات ارزش افزوده از آن‌ها کسب شده است؛ سپس می‌توانند شکایت خود را به‌صورت رایگان از طریق پیامک به شماره‌ی 8007 ارسال کنند. گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران؛ 1میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه‌ی 8007 را برای قوه قضائیه ارسال کردیم. رکورد گینس هست برای خودش! در دنیا سابقه نداره این حجم از شکایت در یک هفته. در متن نامه نوشته شده است: با سلام و احترام نظر به ماده‌ی 72 قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات به استحضار می‌رساند: با عنایت به اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی وزارت متبوع و راه‌اندازی کد دستوری #6*800* جهت آگاهی مشترکین از مبالغ کسر شده بابت خدمات ارزش افزوده پیامکی طی سه سال اخیر، در بازه‌ی زمانی 12 الی 18 آبان ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و دویست هزار شکایت در سامانه‌ی پیامکی 8007 ثبت شده است که نارضایتی خود را بیان کرده‌اند. اطلاعات استخراج‌شده از سامانه‌ی مذکور و نارضایتی مشترکین (مندرج در همین سامانه‌ها به‌صورت پیامکی) و همچنین بررسی‌های انجام شده و سوابق قبلی حاکی از آن است که بسیاری از معترضین به سرویس یاد شده با روش‌های متقلبانه از جمله بدافزار و تبلیغات گمراه‌کننده، عضو خدمات ارزش افزوده پیامکی شرکت‌های فعال دراین‌زمینه شده و شرکت‌های مذکور وجوه متنابهی از این دسته از مشترکین دریافت کرده‌اند. ضمن ارسال اطلاعات موجود در قالب لوح فشرده به پیوست، خواهشمند است برابر قوانین و مقررات مربوطه، دستور اقدامات لازم برای کشف جرم، رسیدگی و تعقیب متهمان را صادر فرمایید.


http://www.javanannews.ir/fa/News/215406/آذری-جهرمی--گام-تلخ-بعدی-برای-کلاهبرداران
بستن   چاپ