آریا جوان
آئودی R8 V10 RWD رونمایی شد
سه شنبه 21 آبان 1398 - 22:22:05
آریا جوان - آئودی مدل تک دیفرانسیل R8 را با نام R8 V10 RWD معرفی کرد که نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از مدل کواترو این خودرو است. 

در ماه سپتامبر سال 2018 بود که آئودی شروع به عرضه‌ی نسخه‌هایی از خودروهای اسپرت خود بدون سیستم چهار چرخ محرک کواترو کرد و حالا نسخه‌ای از پرچم‌دار خودروهای اسپرت این شرکت یعنی R8 محرک عقب رونمایی شده است. برخلاف مدل قبلی که تنها 999 دستگاه از آن تولید شد، مدل جدید به‌صورت تولید انبوه خواهد بود. آئودی نام خودرو را نیز از RWS به RWD تغییر داده است. آئودی R8 RWD براساس نسخه‌ی فیس لیفت جدید این خودرو ساخته شده و از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی مشابه با نسخه‌های کوپه و اسپایدر بهره‌مند است.
از امکانات استاندارد این مدل از آئودی R8 می‌توان به اسپویلر جلو، رکاب جانبی و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق اشاره کرد ولی به‌صورت سفارشی امکان خرید قطعات فیرکربن نیز وجود دارد. نسخه‌ی اسپایدر این خودرو با پکیج تزیینات مشکی قابل سفارش است و یک رنگ جدید برای بدنه نیز به رنگ‌های قابل سفارش اضافه شده است. امکان شخصی‌سازی ظاهری نیز برای خریداران مدل RWD فراهم است و برای مثال می‌توان لوگوی آئودی را به رنگ مشکی تغییر داد.
مقاله‌های مرتبط:
آئودی RS Q8 سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ شد آئودی A1 با تیونینگ ABT و قدرت 400 اسب‌بخار رونمایی شد
آئودی R8 RWD از پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که با کد FSI شناخته می‌شود. این پیشرانه می‌تواند 532 اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و با استفاده از جعبه‌دنده 7 دنده‌ی S ترونیک و دیفرانسیل قفل‌شونده‌ی مکانیکی تمام این قدرت را به محور عقب انتقال دهد. مدل RWD ضعیف‌تر از نسخه‌ی دودیفرانسیل R8 است، چون در مدل چهار چرخ محرک قدرت موتور 562 اسب‌بخار و گشتاور آن 560 نیوتن‌متر است.
با این مشخصات، R8 V10 RWD می‌تواند در 3.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی بالغ بر 320 کیلومتربرساعت دارد. در مدل اسپایدر نیز سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر یک دهم ثانیه کندتر و حداکثر سرعت نیز به 318 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است.
نبود سیستم چهار چرخ محرک کواترو در این نسخه به‌معنای کاهش وزن 65 کیلوگرمی است؛ در مدل اسپایدر نیز وزن خودرو با 55 کیلوگرم کاهش نسبت به مدل کواترو اسپایدر به 1695 کیلوگرم رسیده است. یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های آئودی R8 V10 RWD قیمت پایین‌تر آن در مقایسه با نسخه‌ی کواترو است است. در بازار آلمان، قیمت مدل کوپه از 144 هزار یورو (حدود 160 هزار دلار) و قیمت مدل اسپایدر 157 هزار یورو (حدود 173 هزار دلار) بوده که تقریبا 22 هزار یورو (24 هزار دلار) ارزان‌تر از مدل دو دیفرانسیل است. آئودی R8 V10 RWD اوایل سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد. Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">
Audi R8 V10 RWD</h4>">


http://www.javanannews.ir/fa/News/215518/آئودی-R8-V10-RWD-رونمایی-شد
بستن   چاپ