آریا جوان
خودپرداز بیت‌کوین یا BTM در نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 21:38:58
آریا جوان - در جریان پنجمین دوره‌ی نمایشگاه تراکنش ایران یا ITE 2019 از محصولات جدیدی رونمایی شد که از جمله‌ی جالب‌ترین این ابزار‌ها باید به خودپرداز بیت‌کوین یا BTM اشاره کرد. 

نمایشگاه تراکنش ایران یا ITE 2019 از روز گذشته کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های پارک گفت‌وگو آغاز کرده است. این نمایشگاه علاوه بر میزبانی کارگاه‌های و سخنرانی‌های مختلف، شاهد رونمایی از چندین محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید بوده و هست. از جمله‌ی محصولات جذاب و جالبی که در این نمایشگاه رونمایی شد، دستگاه‌ خودپرداز بیت‌کوین است که توسط دو شرکت در این نمایشگاه رونمایی شد.
سیتکس از جمله‌ی دو شرکتی بود که در جریان نمایشگاه ITE 2019 از خودپرداز بیت‌کوین خود رونمایی کرده و آن را به نمایش گذاشت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مسئولان سیتکس، این دستگاه خودپرداز توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. باتوجه به اختلال اینترنت، امکان مشاهده‌ی عملی عملکرد این دستگاه فراهم نبود. مسئولان غرفه‌ی سیتکس اعلام کردند که این دستگاه از چهار رمزارز پشتیبانی می‌کند که البته در حال حاضر تنها امکان خرید و فروش بیت‌کوین وجود دارد. از جمله‌ی قابلیت‌های دستگاه BTM سیتکس، پشتیبانی از کیف پول الکترونیک یا ولتی است که سیوا نام داشته و توسط شرکت سیتکس توسعه داده شده است. با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین سیتکس، کاربران می‌توانند خرید یا فروش رمزارز را پای دستگاه انجام داده و حتی در صورت فروش، مبلغ مورد نظر را به‌صورت نقدی دریافت کنند. نکته‌ی جالبی که می‌توان در مورد سیتکس و دستگاه خودپرداز این شرکت به آن اشاره کرد، پشتیبانی از توکن خود این کمپانی بود که البته هنوز فرایند‌ی انتشار و ICO آن نهایی نشده است. براساس اطلاعات ارائه شده، کاربران قادر هستند در زمان خرید و فروش رمزارزهای پشتیبانی شده توسط دستگاه خودپرداز این شرکت، به‌جای دریافت یا پرداخت وجه با ریال یا هر وجه دیگری، تراکنش را با استفاده از توکن سیتکس انجام دهند. در صورتی که کاربران تمایلی به اینکار نداشتند، باید با شارژ کیف پول سیوای خود با استفاده از پرداخت ریالی و درگاه بانکی، ثبت سفارش کرده و رمزارز خود را خریدای کنند. در صورت فروش نیز، خودپرداز سیتکس قادر است تا علاوه بر پرداخت نقدی، وجه مورد نظر را به کیف پول الکترونیک سیوا یا حساب بانکی شخص منتقل کند.
شرکت دیگری که در این نمایشگاه، دستگاه خودپرداز بیت‌کوین خود را به نمایش گذاشته بود، شرکت دانش بنیان سبحان بود. BTM این شرکت قادر بود تا 5 رمزارز مختلف را پشتیبانی کند. نکته جالب در مورد دستگاه خودپرداز رمزارز سبحان، تجهیز آن به یک دستگاه POS یا کارتخوان بود که در صورت تمایل برای خرید، کاربر می‌توانست مبلغ مورد نظر را به‌صورت مستقیم از طریق کارت پرداخت کند. پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، کاربر می‌توانست با قراردادن آدرس والت خود، رمزارز خود را در والت خود دریافت کند. البته خودپرداز بیت‌کوین برای افرادی که آدرس والت خود را به‌همراه نداشتند نیز تدبیری اندیشیده بود. این دستگاه در صورت نداشتن آدرس والت برای دریافت رمزارز، خود با ایجاد یک والت، رمزارز خریداری شده را به آن انتقال داده و کد آن را از طریق رسید در اختیار کاربر قرار می‌داد.
باتوجه به همه‌گیر شدن رمزارزها در ایران و بسیاری از نقاط جهان، خودپرداز‌های بیت‌کوین یکی از مواردی بود که نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/221099/خودپرداز-بیت‌کوین-یا-BTM-در-نمایشگاه-تراکنش-ایران-رونمایی-شد
بستن   چاپ