آریا جوان
راینوپلاستی یکی از پر چالش‌ترین مداخلات درمانی است
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 12:45:06 PM
آریا جوان-سلامانه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از راینوپلاستی به عنوان یکی از سخت ترین و پر چالش ترین مداخلات درمانی نام برد.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه، علیرضا زالی، روز چهارشنبه در هفتمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران، در مرکز همایش های رازی تهران، گفت: تا پنج سال قبل نام راینولوژی در ذهن همه با راینوپلاستی مطرح می شد که امروزه جایگاه رشته راینولوژی به خوبی در کشور برای همگان نمایان شده است.
وی با تاکید بر جامع الاطراف بودن علم راینولوژی، تصریح کرد: این علم شامل موضوعاتی مثل قاعده جمجمه، سینوس ها و تمامی نواحی صورت را می شود.
زالی با اشاره به ماهیت چند وجهی و کار تیمی در راینولوژی، گفت: بخش عمده ای از مصدومان حوادث ترافیکی در کشور، کسانی هستند که دچار ترومای صورت می شوند و درمان این افراد خیلی سخت و به شدت نیازمند یافته های نوین است که همکاران راینولوژی این مهم را به خوبی انجام می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه به شیوع سینوزیت که آلودگی هوا و انواع عفونت ها می تواند آن را تشدید کند، افزود: علم راینولوژی در این حیطه نقش مهمی دارد.
وی گفت: قاعده جمجمه نیز یکی از محل های تبلور رشته راینولوژی است.
زالی به راینوپلاستی و اهمیت آن در علم پزشکی اشاره کرد و گفت: اساسا درمان های زیبایی باید با نگاه آکادمیک همراه باشد.
وی ادامه داد: گرایش به جراحی زیبایی به تنهایی قابل نقد نیست و می بایست پاسخ مناسب تکنیکال داد.
زالی، از راینوپلاستی به عنوان یکی از سخت ترین و پر چالش ترین مداخلات درمانی نام برد و گفت: راینوپلاستی، بررسی مشخص آناتومی صورت است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/227381/راینوپلاستی-یکی-از-پر-چالش‌ترین-مداخلات-درمانی-است
بستن   چاپ