آریا جوان
مهمترین علت ابتلا به «پارکینسون» چیست؟
شنبه 9 آذر 1398 - 10:14:44 AM
آریا جوان - فارس نوشت: متخصص مغز و اعصاب گفت:مهم ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون سن است؛ ضمن اینکه کمبود ویتانین D، کاهش فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض سموم کشاورزی احتمال ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

سید امیرحسن حبیبی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت:شیوع این بیماری بستگی به سن دارد و یک در هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مهم ترین ریسک فاکتور و عامل خطر ابتلا به پارکینسون سن است که از 50 سالگی شروع می‌شود. البته یک تعداد از پارکینسون‌ها ژنتیکی و ارثی است که شروع زودرس دارند و عواملی چون کمبود ویتانین D، کاهش فعالیت بدنی، قرار گرفتن در معرض سموم کشاورزی و...، احتمال ابتلا به پارکینسون را افزایش می‌دهد.
دبیر علمی بخش بالینی کنگره علوم اعصاب بهترین راه پیشگیری و درمان پارکینسون را فعالیت‌های حرکتی و ذهنی عنوان کرد و گفت: هرچه فعالیت ورزشی بالا باشد، شانس بهبودی و تاخیر بروز علائم بالا می‌رود.
حبیبی تاکید کرد: در بحث درمان پارکینسون خوشبختانه از دنیا عقب نیستیم و تمام تکنیک‌هایی که در دنیا انجام می‌شود از جراحی تا کاشت الکترود، فرم‌های تزریقی، داروها، اقدامات کاردرمانی و فیزیوتراپی و...، همه در ایران به بهترین شکل انجام می‌شود.
وی در ارتباط با داروهای بیماران پارکینسون، گفت: شاید کمبود دارو به خاطر تحریم‌ها داشته باشیم اما از لحاظ علمی و تکنیکی چیزی عقب نیستیم و حتی در مسائل تحقیقاتی پایه و بالین خیلی پیشرفت داشته‌ایم.
47232

http://www.javanannews.ir/fa/News/229764/مهمترین-علت-ابتلا-به-«پارکینسون»-چیست؟
بستن   چاپ