آریا جوان
5 چیزی که فقط ثروتمندان واقعی توان خریدش را دارند!!
دوشنبه 11 آذر 1398 - 9:48:07 AM
آریا جوان-

فقط ثروتمندان واقعی یعنی مولتی میلیونرها و میلیاردها هستند توان خرید کشتی ها تفریحی و جت های خصوصی و .. را دارند . جزئیاتی درباره چیزهایی که فقط ثروتمندان واقعی توان خرید آن را دارند در ادامه در پرشین وی می توانید آشنا شوید.

توان خرید ثروتمندان واقعی

به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، حالا دیگر یک میلیون دلار یا حتی چند میلیون دلار در بخش‌هایی از دنیا چندان پولی محسوب نمی‌شود. در حقیقت برای اینکه بتوانید هر چه که می‌خواهید را بخرید باید میلیون‌ها و میلیون‌ها یا میلیارد‌ها و میلیاردر‌ها پول داشته باشید.

حقیقت آن است که یک میلیارد دلار هم دیگر ارزش گذشته اش را ندارد. وقتی مؤسسه‌ی فوربس در سال 1982 شروع به رصد ثروتمندترین افراد آمریکا کرد، ثروتمندترین فرد آمریکا، دنیل کیت لودویگ بود که ثروت خالص او 2 میلیارد دلار تخمین زده شده بود. حالا 37 سال از آن زمان گذشته و با نگاهی به فهرست فوربس از ثروتمندترین آمریکایی‌ها در سال 2019 می‌توان متوجه شد که یک ثروت 2 میلیارد دلاری دیگر جایی در این فهرست ندارد.

در واقع ثروتمندترین فرد آمریکا در سال 1982 اگر امروز وجود داشت، به فهرست ثروتمندترین آمریکایی‌ها حتی راه پیدا نمی‌کرد، چه رسد که در صدر آن قرار گیرد. هر 13 نفری که در رتبه‌ی چهارصدم این فهرست قرار گرفته اند ثروت خالصی معادل 2/1 میلیارد دلار دارند.

در ادامه به 5 چیزی می‌پردازیم که فقط ثروتمندان واقعی یعنی مولتی میلیونر‌ها و میلیاردر‌ها استطاعت خریدشان را دارند و برای میلیونر‌های صرف، دست نیافتنی محسوب می‌شوند. شاید ما توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشیم، اما به این فکر کنید که میلیونر‌ها هم همینطور هستند.

1- ابرکشتی‌های تفریحی

ثروتمندان واقعی

ابر کشتی های تفریحی

 

بعضی مدل‌های قدیمی‌تر کشتی‌های تفریحی که حدود 24 متر طول دارند شاید قیمتی شش رقمی داشته باشند، اما خرید یک ابرکشتی تفریحی به احتمال زیاد دست کم چند میلیون دلاری آب می‌خورد.

مثلاً یک کشتی تفریحی 25 متری ساخت 2002 که در سال 2015 تعمیر شده باشد، می‌تواند 1/3 میلیون دلار قیمت داشته باشد، در حالی که یک کشتی تفریحی 82 متری ساخت 2013 می‌تواند 132 میلیون دلار قیمت داشته باشد.

اما هزینه‌های کشتی‌های تفریحی به خرید آن‌ها ختم نمی‌شود. از حقوق کادر کشتی و کرایه‌ی استفاده از اسکله‌ها گرفته تا سوخت کشتی و هزینه‌های نگهداری آن، صاحبان کشتی‌ های تفریحی ممکن است حدود 10 درصد از قیمت خرید کشتی شان را هر ساله صرف راه اندازی و نگهداری آن کنند. مثلاً یک ابرکشتی تفریحی 10 میلیون دلاری سالانه یک میلیون دلار برای صاحب خود هزینه دارد.

2- جت‌های خصوصی

5 چیزی که فقط ثروتمندان واقعی توان خریدش را دارند!!

جت‌های خصوصی

جت‌های خصوصی هم مانند کشتی‌های تفریحی بیشتر از قیمت خریدشان – که آن هم خود بسیار بالا است – هزینه دارند. جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون که تا چندی قبل ثروتمندترین فرد دنیا بود و حالا بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، او را پشت سر گذاشته، یک جت گلف استریم مدل G650ER دارد که قیمت آن 65 میلیون دلار تخمین زده شده. مارک کیوبن، سرمایه دار و میلیاردر آمریکایی هم در سال 1999 یک جت گلف استریم V به قیمت 40 میلیون دلار خریداری کرد.

اما هزینه‌های سالانه‌ی سوخت، نگهداری و حقوق خلبان جت‌های خصوصی می‌تواند در مجموع بیشتر از یک میلیون دلار باشد. حقوق خلبان جت می‌تواند به سالانه 750 هزار دلار برسد و هزینه‌ی کرایه‌ی آشیانه‌ی جت هم می‌تواند سالانه حدود 200 هزار دلار باشد.

3- تیم‌های ورزشی حرفه‌ای

ثروتمندان واقعی

تیم‌های ورزشی حرفه‌ای

در سال 2014، استیو بالمر، مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت، تیم بسکتبال حرفه‌ای لس آنجلس کلیپرز (Los Angeles Clippers) را به مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد که این مبلغ حدوداً 4 برابر بیشتر از ارزش متصور برای این تیم در آن زمان بود.

تیم‌های ورزشی حرفه‌ای مخصوص ثروتمندان واقعی

حالا نسبت به گذشته تیم‌های ورزشی حرفه‌ای بیشتری وجود دارد که قیمتی بالاتر از یک میلیارد دلار داشته باشند، اما هنوز هم تیم‌هایی هستند که قیمت‌های معقولانه تری داشته باشند. تیم‌های ورزشی، بسته به معیار‌های مختلفی، قیمتی بین 25 میلیون دلار تا 2/2 میلیارد دلار دارند.

4- مستخدمین تمام وقت

5 چیزی که فقط ثروتمندان واقعی توان خریدش را دارند!!

مستخدمین تمام وقت

میلیونر‌ها شاید بتوانند کسی را برای کمک در بعضی کار‌های خانه استخدام کنند، اما توانایی مالی استخدام کادر خدماتی تمام وقت برای همه‌ی کار‌های خانه را ندارند.

کادر مستخدمین تمام وقت شامل مستخدم ارشد، تیم مدیریت، سرپیشخدمت، دستیار، آشپز، خدمتکار زن، خدمتکار مرد، پرستار بچه، معلم سرخانه و راننده‌ی شخصی می‌شود.

حقوق کادر مستخدمین، بسته به سابقه‌ی کار آن ها، سالانه بین 1/03 میلیون تا 2/4 میلیون دلار می‌تواند هزینه داشته باشد که این مبلغ هزینه‌های درمانی و پاداش‌های این نیرو‌ها را شامل نمی‌شود.

5- پناهگاه‌های آخرالزمانی

ثروتمندان واقعی

پناهگاه‌های آخرالزمانی

پناهگاه‌های آخرالزمانی مخصوص ثروتمندان واقعی

برای اینکه بتوانید خود را برای آخرالزمان آماده کنید به پول بسیار زیادی نیاز دارید.

چهره‌های سرشناس و ابرپولدار سیلیکون، ولی در سال‌های اخیر به خرید پناهگاه‌های آخرالزمانی میلیون دلاری و نصب آن‌ها در نیوزلند روی آورده اند. گران قیمت‌ترین این پناهگاه‌ها 8 میلیون دلار قیمت دارد.

شرکت‌های مختلف پناهگاه‌هایی مخصوص میلیاردر‌ها تولید کرده اند که جوابگوی ترس‌های آن‌ها از وقایع آخرالزمانی هستند. ساخت این پناهگاه‌های فوق پیشرفته می‌تواند نزدیک به 20 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این پناهگاه‌ها امکانات و تجهیزات مجلل و گران قیمتی هم دارند، مثل استخر شنا، سالن سینما، باشگاه ورزشی، دیوار صخره نوردی، پارک مخصوص سگ ها، اتاق بازی و استخر‌های سربسته.

از آنجایی که آمادگی برای پایان دنیا دست کم 20 میلیون دلار آب می‌خورد، بنابراین این کار برای میلیونر‌ها امری محال محسوب می‌شود و این بدان معنی است که اگر روزی پایان دنیا فرا برسد، جمع میلیاردر‌ها جمع خواهد بود!

باشگاه خبرنگاران جوان



http://www.javanannews.ir/fa/News/231689/5-چیزی-که-فقط-ثروتمندان-واقعی-توان-خریدش-را-دارند!!
بستن   چاپ