آریا جوان
پرونده جونیور با 2 میلیون دلار بسته نشد!
سه شنبه 12 آذر 1398 - 05:01:45
آریا جوان - خبر ورزشی / برادر محمدحسن انصاری‌فرد و مدیرعامل پیشین پرسپولیس گفت: یک بازیکن ممکن است در بهترین باشگاه جهان آقای گل باشد، اما در ایران حتی نتواند خوب تمرین کند.
محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس موفق شد پرونده جونیور را ببندد و او را با فسخ دو طرفه راضی به جدایی کند. انصاری‌فرد از فسخ قرارداد جونیور به عنوان یک دستاورد مثبت یاد کرد و جونیور هم گفت راضی به جدایی بود و این پروسه را به سرعت ادامه داد تا خیال هر دو طرف راحت شود.
در همین مورد با عباس انصاری‌فرد، برادر محمدحسن و مدیرعامل پیشین پرسپولیس به صحبت پرداختیم. او در ابتدا گفت: « تا جایی که من می‌دانم 100 تا 150 هزار دلار در ابتدای فصل به این بازیکن دادند و برای فسخ قرارداد هم 102 هزار دلار پرداخت کردند تا پرونده قرارداد 570 هزار دلاری جونیور را ببندند. اگر این اتفاق افتاده باشد، باید به آن احترام گذاشت، چون همه به خواسته‌شان رسیدند. باشگاه با این بازیکن فسخ کرده، کالدرون دیگر جونیور را در لیست خود نمی‌بیند، با 200 هزار دلار هم پرونده بسته شد. این بازیکن می‌توانست مثل خیلی از بازیکنان خارجی دیگر بابت 570 هزار دلار به فیفا شکایت کند و آن وقت هم پولش را می‌گرفت، هم غرامت و یکسری هزینه‌های دیگر. پرونده را با 200 هزار دلار بستند و کار به پرداخت 2 میلیون دلار نکشید.»
او اضافه کرد: «من به عنوان کسی که مدیریت باشگاه را بر عهده داشته این را می‌گویم که خرید بازیکن و حتی مربی خارجی هیچ تضمینی ندارد. یک بازیکن ممکن است در بهترین باشگاه جهان آقای گل باشد، اما در ایران حتی نتواند خوب تمرین کند. با این رقم‌هایی که ما می‌پردازیم، معلوم است بازیکنی بهتر از جونیور به پرسپولیس نمی‌آید. یک بازیکن خوب مثل مهاجم‌هایی که باشگاه‌های عربستانی، قطری و اماراتی جذب می‌کنند حداقل 10 تا 20 میلیون دلار هزینه می‌خواهد. ما دوست داریم بازیکن ارزان بخریم و به ایران بیاوریم، آن وقت انتظار داریم آقای گل شوند. فوتبال این‌طور نیست. باید یک بازیکن بیاید در فوتبال ایران، چند ماه فقط با فرهنگ ما آشنا شود و سپس کیفیتش را نشان بدهد. خیلی از فوتبالیست‌ها و مربیان خارجی حتی با غذا‌های ما هم آشنایی ندارند و ارتباط برقرار نمی‌کنند.»
انصاری‌فرد در مورد آینده گابریل کالدرون نیز گفت: «او فعلاً سرمربی پرسپولیس است و باید مورد حمایت قرار بگیرد. البته قرارداد این مربی را مدیر قبلی بسته و باید خودش هم پاسخگو باشد ولی من معتقدم کالدرون کار خیلی سختی دارد، چون از یک طرف تیمش نتیجه نمی‌گیرد و از طرف دیگر، سایه سنگین برانکو را روی نیمکت تیمش حس می‌کند. این مسائل، مربیان خارجی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تنها راه برون‌رفت، نتیجه گیری است. اگر کالدرون بتواند همین روند برد‌های یک بر صفر را ادامه بدهد، پرسپولیس نجات پیدا می‌کند وگرنه، پیروزی یک در میان، همه چیز را خراب خواهد کرد.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/232670/پرونده-جونیور-با-2-میلیون-دلار-بسته-نشد!
بستن   چاپ