آریا جوان
تقسیم خلاقانه شادی در شب عروسی
سه شنبه 12 آذر 1398 - 11:07:11
آریا جوان - خراسان / به بهانه انتخاب زیبای یک عروس و داماد که از مهمانان خواستند برای آنان فقط اسباب‌باﺯی هدیه بیاورند و دﺭ پایان مهمانی به یتیم‌خانه ﺭفتند به روش های مختلف تقسیم شادی بین افراد می پردازیم
در زیرنویس ویدئو آمده: «عروس و داماد از مهمانان خواستند برای آنان فقط اسباب‌باﺯی هدیه بیاورند و دﺭ پایان مهمانی به یتیم‌خانه ﺭفتند و همه‌ آن‌ها رﺍ به کودکان هدیه داﺩند.» ویدئو ظاهرا مربوط به جایی در روسیه است. این‌که دقیقا داستان به همین شکل بوده یا نه، مشخص نیست اما یک چیز مشخص است. وقتی ویدئو را می‌بینیم، عروسی با لباس سفید بر تن و دامادی با کت و شلوار و دست‌هایی پر از اسباب‌بازی، دل‌مان شاد می‌شود. وقتی عروس و داماد به بچه‌ها فرصت انتخاب اسباب‌بازی از بین هدایا را می‌دهند، ما هم همراه کودکان ذوق می‌کنیم و در آخر با این‌که زبان کودکان را بلد نیستیم اما همین که فریاد شاد آن‌ها را می شنویم که دارند به زبان خودشان تشکر می‌کنند، دوست داریم ما هم با آن‌ها همصدا شویم و تشکر کنیم.
2 راه میانبر برای کسب شادی
الیزابت دان، روان‌شناس شناخته شده در زمینه روان‌شناسی شادی، در مطالعات متعدد و پیگیرانه خود به رابطه بین پول و احساس شادمانی از ابعاد متفاوتی پرداخته است. یافته‌های او در این زمینه، پس از 15سال کار مطالعاتی را می‌توان در دو گزاره خلاصه کرد. گزاره‌هایی که می‌تواند به ما راه میانبری برای تجربه شادمانی عمیق را نشان دهد.
صرف پول برای دیگران می‌تواند شادی بیشتری برای ما در مقایسه با زمانی که برای خودمان پول خرج می‌کنیم، به همراه داشته باشد.
تاثیر مثبت صرف پول برای دیگران، زمانی به اوج خود می‌رسد که ما با دست خودمان کمک را به دست دیگران برسانیم و بتوانیم تاثیر کار خوب خود را بدون واسطه مشاهده کنیم.
انتخابی بسیار هوشمندانه
شاید بتوانیم بر اساس این یافته‌ها ادعا کنیم که انتخاب این عروس و داماد برای روز عروسی‌شان انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است؛ آن‌ها راهی برای کسب شادی عمیق را انتخاب کرده‌اند و حالا برای مدت‌ها از روز عروسی خود، خاطره‌ای با شیرینی دو چندان و مضاعف خواهند داشت. راستی آخرین باری که شما به دنبال کسب چنین شادی عمیقی به مدد کمک کردن مستقیم به دیگران بودید، چه زمانی بود؟

http://www.javanannews.ir/fa/News/232936/تقسیم-خلاقانه-شادی-در-شب-عروسی
بستن   چاپ