آریا جوان
بازدید مدیران کل ستادی حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان از کارگاه حمایتی دنیای خاص در یزد
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 15:10:09
آریا جوان - مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر و مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت برامور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه سفر خود به استان یزد از کارگاه حمایتی دنیای خاص بازدید کردند و با فعالیت های آن آشنا شدند.

اعظم زارع» موسس کارگاه حمایتی «دنیای خاص» در جریان این بازدید، با اشاره به آغاز به کار این مجموعه از دو سال پیش تاکنون اظهار کرد: این کارگاه با ظرفیت 25 نفر معلول جسمی حرکتی و ذهنی پسر فعالیت می‎کند.
وی هدف از راه‎اندازی این کارگاه را کاهش آسیب‌های اجتماعی قشر معلول جامعه عنوان کرد و در رابطه با دیگر اهداف شکلگیری این موسسه تصریح کرد: ایجاد نوعی کسب و کار در محیطی امن و ایجاد آرامش روحی و روانی برای آن‌ها از دغدغه‌های اصلی شکلگیری این مرکز است.
این مسئول با اشاره به اینکه هنرجویان از فضای آموزشی کارگاه‌های خیاطی و سفال ویژه این گروه همراه با آموزش استفاده می کنند، گفت: تاکنون این جوانان با استفاده از این فضای مهارتی و اشتغالزایی توانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند.
وی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان یاد کرد از اجرایی شدن این طرح یاد کرد و ادامه داد : این افراد هنرجو در زمینه‌های ورزشی نیز فعال و با دو تیم مسابقه دادند و کسب عنوان کرده‎اند لذا امسال هم پیگیر برگزاری این برنامه‌ها هستیم.
«امیرحسین آل اسحاق» مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر معاونت جوانان و ورزش جوانان با اشاره به این که افراد تحت پوشش اداره کل بهزیستی زیاد هستند، اظهار کرد: امروزه همه ارگان‌ها مشکلات خاص خود را دارند و از طرفی نمی‎توانند نسبت به اقدامات خود نیز کوتاهی کنند.
این مسئول به ضرورت تبلیغات به منظور جلب مشارکت مردم اشاره و تصریح کرد: اقدامات خیرخواهانه بسیار دشوار است و برای موفق شدن و توسعه کار باید خیرین جذب و کمک یار اینگونه فعالیت ها شوند.
آل اسحاق نسبت به کمک به این قشر اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورتی که فعالیت‌های این موسسه به مهارت آموزی و اشتغال منجر شود می‌تواند از حمایت‌های اداره ورزش و جوانان نیز بهرمند شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/234306/بازدید-مدیران-کل-ستادی-حوزه-جوانان-وزارت-ورزش-و-جوانان-از-کارگاه-حمایتی-دنیای-خاص-در-یزد
بستن   چاپ