آریا جوان
ده نکته از سپاهان - استقلال
پنجشنبه 14 آذر 1398 - 04:47:47
آریا جوان - بانک ورزش / ده نکته به جا مانده از بازی زیبای سپاهان و استقلال را بخوانید:
یک- استقلال این هفته‌ها واقعا جذاب و تماشایی شده است. شاید تیم‌های شفر و منصوریان هم در مقاطعی بردهای پیاپی داشتند، اما طراوات تیم استراماچونی چیز دیگری است.
دو- زوج خط حمله استقلال در بهترین فرم ممکن هستند. شاید چند ماه پیش حتی تصور اینکه مهدی قائدی به این نقطه برسد هم غیرممکن بود. البته اگر او کمتر اقدام به حفظ توپ و دریبل‌زنی کند، ممنونش خواهیم بود.
سه- استقلال برای قهرمان شدن نباید این همه موقعیت به رقبا بدهد؛ گیریم که نساجی نزند، اما سپاهان می‌زند. آبی‌ها حتی در آسان‌ترین پیروزی‌های‌شان هم موقعیت‌های زیادی به تیم‌های حریف داده‌اند.
چهار- عارف غلامی یاد و خاطره خوشحالی پرویز مظلومی در داربی ایمون زاید را زنده کرد و بعد از بوس فرستادن برای هواداران وسط بازی، توپ از وسط پاهایش وارد دروازه شد. تاریخ چند بار باید تکرار شود تا درس بگیریم؟
پنج- احتمالا زاهدی‌فر از همین الان دارد فکر می‌کند سال آینده در نقش جهان چه اشتباهی را به ضرر استقلال و به سود سپاهان انجام بدهد. هنوز کسی نفهمیده بود او چطور گل پارسال علی کریمی را مردود کرد که حالا معمای هند پنالتی تابلوی استنلی کی‌روش هم به آن افزوده شد.
شش- سپاهان با گل آفساید پیکان را در جام حذفی برد و بیست‌وچهار ساعت بعد علیه داوری‌ها بیانیه داد، خوب است الان هم دوستان‌مان در باشگاه اصفهانی بیانیه دوم را بنویسند! غیر از پنالتی کی‌روش که دیده نشد، برخی تصاویر حکایت از آفساید بودن گل دوم و تساوی‌بخش میزبان اصفهانی در این دیدار این تیم دارد.
هفت- نتایج این هفته به سود پرسپولیس شد، اما اگر همه دنیا هم به فکر سرخ‌ها باشند، پرسپولیس آنقدر حاشیه خودساخته دارد که کارش جلو نرود. چرا کسی در این تیم باور نمی‌کند پیروزی بر ذوب‌آهن در همین بازی پنجشنبه، حتی شاید بتواند کلید قهرمانی نیم‌فصل سرخ‌ها باشد؟
هشت- اگر تیم‌های رقیب جلوی تیم قلعه‌نویی مساوی بگیرند، امیر می‌گوید: «خوشحالم تیمی ساخته‌ام که دیگران از مساوی با آن هم شادی می‌شوند» اما اگر تیم خودش به زور مساوی کند و جشن بگیرد، قلعه‌نویی می‌گوید: «خوشحالم تیمی ساخته‌ام که در بدترین شرایط هم به بازی برمی‌گردد.» بزرگوار در هر صورت خوشحال است!
نه- باطن ورزشگاه نقش جهان به ظاهرش نمی‌آید. ورزشگاه به این قشنگی چرا نباید یک زمین چمن درست و حسابی داشته باشد؟ الان محمدرضا حسینی هم مصدوم شده و یک ماه غایب است؛ آیا هزینه غیبت این بازیکنان، کمتر از کاشت یک چمن درست و حسابی است؟
ده- با اینکه قلعه‌نویی مکررا از هواداران سپاهان گله کرده بود که ورزشگاه را پر نمی‌کنند، اما باز سر مسابقه حساس با استقلال نیمی از ظرفیت ورزشگاه خالی ماند. البته انصافا اینکه توقع داشته باشیم در یک عصر پاییزی سرد آن هم در روز اول هفته کل استادیوم پر شود، بیش از حد خوش‌خیالانه است. گلایه‌های امیر اما همچنان باقی است. منتظر باشید!

http://www.javanannews.ir/fa/News/234878/ده-نکته-از-سپاهان---استقلال
بستن   چاپ